Som ett led i att utveckla sin verksamhet och öka medvetenhet om det egna företaget deltog Bauergården i Swedish Welcome. Resultatet blev en mer engagerad och medveten personal, och en märkbart högre gästnöjdhet.
Gästgiveriet och restaurangen Bauergården erbjuder aktiviteter och upplevelser i modern miljö med tydlig historisk förankring. De trolska omgivningarna och de många alternativen för att aktivera sig lockar både utländska turister och den lokala befolkningen.
Vid det första besöket på Bauergården hade Swedish Welcomes rådgivare förslag på förbättringar. Till exempel saknades viss information om rummen, detaljer kring tillgänglighet kunde förbättras och skyltningen kunde förstärkas så att gästerna hittade lättare på gästgiveriet. Sofia Petersson, VD på Bauergården, berättar om besöket.
- Swedish Welcome är en seriös plattform med stark profilering som hjälper till att upprätthålla hög standard och ett genuint hållbarhetstänk. För oss var det enbart positivt att få vara med. Det är lätt att bli hemmablind, men Swedish Welcome-metoden är som en mini-revision. Det gav ny energi.
Sedan första besöket har flera förbättringar gjorts på Bauergården:
- Flik om hållbarhet på hemsidan
- Förbättrad tillgänglighetsanpassning
- Förtydligad kommunikation kring erbjudande och rum
- Tydlig marknadsföring
- Skyltar för navigering på plats
I takt med att förbättringar genomförts på Bauergården har Sofia märkt skillnad, både bland gäster och personal.
- Kundnöjdheten har ökat märkbart sedan vi förtydligade vår kommunikation, men även personalen är nöjdare. De är välinformerade och insatta i verksamheten. Rådgivningen från Swedish Welcome har engagerat oss allihop.