Är ditt företag redo för framtiden?

  • published

Välkommen på en 24-timmars workshop (lunch-lunch) tillsammans med Kairos Future! Under den här tvådagars workshopen analyserar vi pågående omvärldstrender och dess konsekvenser för just ditt företag.

Vi letar tillsammans efter ”blå oceaner” och möjligheter bland omvärldstrenderna. Varför uppstår t.ex fenomenet pop-up- restauranger just nu? Vad ligger bakom detta som man som företag bör förstå och ta vara på för att produktutveckla för framtiden? Vad händer om man tillför Augmented Reality till sina upplevelser? Hur skulle marknadsföring med 360-filmer kunna gestaltas? Vi vaskar fram intressanta idéer för vidareutveckling baserade på dina redan befintliga produkter eller nya upplevelser/tjänster. Ta chansen att framtidsäkra dina kunderbjudanden! 

Under det här dygnet kommer du att få arbeta med dina produkter, för att tänka hur just ert framtida erbjudande ska se ut.
 
Plats: Bauergården (länk till vägbeskrivning)
Datum: 1-2 oktober 2018 (start lunch dag 1 kl 12:00 och avslut dag 2 kl 13:00)
Pris: 995 kr ex moms
Ingår i priset: Lunch (2 st), trerättersmiddag, fika båda dagarna, boende i enkelrum, innovationsworkshop mm

Anmälan sker via länk som kommer att visas här inom kort.

Vi avbokning senare än 7 dagar innan arrangemang debiteras ni en avgift om 3995 kr ex moms.

Välkommen till framtiden!

Hälsar
Smålands Turism i samarbete med Kairos Future

 
 
 
Kairos Future är ett internationellt konsult- och analysföretag som hjälper företag och organisationer att förstå och forma sin framtid. Kairos Futures vision är en värld där alla sätter framtiden främst.
Kairos Future grundades 1993, huvudkontor i Stockholm, samt med egna kontor i Göteborg, Malmö, Shanghai och Barcelona samt representanter och samarbetspartners över hela världen.
 

want to know more?

  • related

De handbyggda lederna lockar cyklisterna till Finale Ligure

cyklister i hjälmar i Italien
Vår studieresa till italienska Finale Ligure gav oss insikter i hur en sol- och baddestination utnyttjat den kringliggande naturen för att skapa ett cykelmecka. Genom handbyggda leder, starkt lokalt engagemang och hållbara strategier inspireras vi att vidareutveckla Smålands cykelturism.

Locka nederländska turister utifrån intresse

En mamma och dotter på ca 2 år som får en guidad tur på Store mosse. De sitter på spångade leder och har hukat ner sig för att inspektera mossan.
Nästan 90% av nederländska resenärer är intresserade av Sverige, och Småland står ofta högt på deras önskelista. Vår region erbjuder den perfekta kombinationen av natur, äventyr och vandring, något som den nederländska turisten älskar.

Trender kring den tyska turisten 2024

Två personer som cyklar förbi en röd stuga med vita knutar i Småland en sommardag.
Att resa på egen hand, att få långvariga effekter av resan och att resa omsorgsfullt är några av årets trender kring resande för den tyska turisten. Här är sju trendspaningar att använda dig av när du utvecklar nya produkter och marknadsför din verksamhet mot den tyska målgruppen.

Tipslista: decemberdryckerna från norra Småland

Äppelmust i snölandskap
Vinterns högtider ligger framför oss. Med dem kommer kryddiga smaker, varma drycker och festliga tillställningar. I norra Småland finns flera kreativa dryckestillverkare att upptäcka, och med hjälp av måltidsexperterna Sven-Erik Larsson och Gustav Arnell presenterar vi vinterns must-have-drycker.

200 deltagare på Smålandsdagen 2023!

Erik Modig som står på scenen och föreläser om hur du når ut till nya och befinliga kunder. Publik runtomkring, slides bakom honom, bollformade lampor som hänger över publiken.
Föreläsningar om trender, marknadsföring och AI, mingel med företag inom besöksnäringen och show med Prussiluskan och poliserna Kling och Klang. En fantastisk dag för besöksnäringen i Småland helt enkelt!

Trender och spännande möten på världens största resemässa

Inne på ITB mässan i Berlin. Vi ser Visit Swedens monter med resterande svenska regioner.
”Welcome back World” – dessa var orden deltagare möttes av på världens största resemässa ITB, som i år arrangerades fysiskt för första gången sedan 2019. Hela Småland delade ett gemensamt bord där både förbokade och spontana möten ägde rum, med researrangörer, press och andra intressenter.