Se till att ditt boende är uppdaterat på HolidayCheck!

  • published

Just nu pågår en kampanj för Småland på den tyskspråkiga reseportalen HolidayCheck. Därför är det en bra idé att ha koll på hur sitt hotell eller boende presenteras på sidan.

Stor potential att nå nya kunder
Holidaycheck är den tyska marknadens motsvarighet till Tripadvisor. Med 25 miljoner besökare varje månad är webbsidan en viktig kanal att synas på om du vill arbeta mot tyska turister. Till holidaycheck.de hittar både turister som vill inspireras, planera och boka sin resa.

Sedan våren 2019 är hotell och boenden sökbara under regionen ”Småland”. Ett steg framåt i den digitala utvecklingen för att nå dem som redan har kännedom om och är intresserade av att boka sin resa till Småland.

Se till att informationen är uppdaterad!
Ditt boende kan finnas presenterat på HolidayCheck utan att du själv har lagt upp det. Det räcker med att en gäst själv laddar upp bilder, information och skriver en recension. Därför är det en bra investering att själv ladda upp representativa bilder och korrekt information. Lägg även tid på att besvara såväl positiva som negativa omdömen. Både tidigare gästers recensioner och hur boendet hanterar dem är en viktigt del i beslutet av en bokning.

Tips på hur du bemöter omdömen på sidor som HolidayCheck hittar du här.

Smålandskampanjen
Kampanjen är en del av marknadsföringen av vår destination på den tyska marknaden. På en sida om Småland på HolidayCheck presenterar vi intressanta besöksmål med text och bilder. Genom att närmare beskriva vad som finns att uppleva i regionen hoppas vi locka fler att boka sin semester i Småland.

Kampanjen pågår mellan oktober 2019 till slutet av februari 2020 och innebär att HolidayCheck driver trafik till sidan om Småland. Själva Smålandssidan kommer dock att ligga kvar på HolidayCheck tom september 2020. Du hittar Smålandssidan här.

Efter ett par månader kan vi nu se att besökstiden på Smålands kampanjsida i genomsnitt ligger på hela 11 minuter. Den höga lästiden gör att vi känner oss säkra på att kampanjen träffat rätt målgrupp.

Läs mer om HolidayCheck
https://smalandsturism.se/affarsutveckling/digital-narvaro/holidaycheck

  • related

De handbyggda lederna lockar cyklisterna till Finale Ligure

cyklister i hjälmar i Italien
Vår studieresa till italienska Finale Ligure gav oss insikter i hur en sol- och baddestination utnyttjat den kringliggande naturen för att skapa ett cykelmecka. Genom handbyggda leder, starkt lokalt engagemang och hållbara strategier inspireras vi att vidareutveckla Smålands cykelturism.

Filmbyn Småland vinnare av Årets Turismpris

Representanter från Filmbyn med Helene Berg och ordförande
Med stor respekt för det Småländska arvet och innovativa arbetet med filmer från Astrid Lindgrens berättelser kammade Filmbyn Småland hem Årets Turismpris som presenterades på Werket i Jönköping.

En tysk säsong på framfart

Efter inspirerande och givande dagar på ITB-mässan kan vi konstatera att den tyska turistens intresse för Sverige blomstrar. Trenderna håller i sig, och efterfrågan på svenska upplevelser ökar – vi seglar i medvind.

Skicka in din nominering till Årets Turismpris

Trakt forest hotel tar emot pris på scen 2023
Varje år delar vi på Smålands Turism ut Årets Turismpris till företag, organisationer eller föreningar som har gjort avtryck och bidragit till att utveckla besöksnäringen i Jönköpings län. Var med och nominera ett företag inom besöksnäringen som du tycker förtjänar årets pris!

Småland syns i Europeisk media

Ett journalistbesök på Grafitgrå i Kaxholmen. Journalisten fotar ägaren med en växt framför butiken, snö runtomkring dem.
Förra året välkomnade vi drygt 40 journalister och influencers, där majoriteten kom från Tyskland. De nederländska pressutskicken samt en pressresa med fokus familj var några av höjdpunkterna.

200 deltagare på Smålandsdagen 2023!

Erik Modig som står på scenen och föreläser om hur du når ut till nya och befinliga kunder. Publik runtomkring, slides bakom honom, bollformade lampor som hänger över publiken.
Föreläsningar om trender, marknadsföring och AI, mingel med företag inom besöksnäringen och show med Prussiluskan och poliserna Kling och Klang. En fantastisk dag för besöksnäringen i Småland helt enkelt!