Multiple use of forest

  • published

I skogen finns många affärsmöjligheter som ännu inte är förverkligade!

Leader Linné Småland driver just nu projektet Multiple use of forest som syftar till Hållbar och Grön företagsutveckling inom skogsnäringen. Det innebär möjlighet för dig som är kreativ på landsbygden och som jobbar med skogen att utveckla ditt företagande med hjälp av coachning och internationella studieresor med inspiration hur länderna utnyttjar skogen inom b.la. turism samt vilken roll skogen kan ta i ett samhälle med mer bioenergi. Du har möjlighet att ta del av hela projektet eller bara plocka de delar som berör dig, under hela projekttiden fram till sommaren 2020.

De delar som projektet innehåller är:
• Utveckla din produkt eller tjänst genom stöttning i projektet vid med hjälp av rådgivare.
• Få inspiration genom studieresa till Luxemburg, Portugal eller Finland.
• Ta del av och delta i en skoglig kommunikationsplattform tillsammans med Linnéuniversitet.

Läs mer om projektet på leaderlinne.se

Kontakt hos Leader Linnè
Åsa Westström, Projektledare Multiple use of forest
Tel: 070-560 0262
Mail: asa@leaderlinne.se

Multiple use of forest skog

document

  • related

De handbyggda lederna lockar cyklisterna till Finale Ligure

cyklister i hjälmar i Italien
Vår studieresa till italienska Finale Ligure gav oss insikter i hur en sol- och baddestination utnyttjat den kringliggande naturen för att skapa ett cykelmecka. Genom handbyggda leder, starkt lokalt engagemang och hållbara strategier inspireras vi att vidareutveckla Smålands cykelturism.

En tysk säsong på framfart

Efter inspirerande och givande dagar på ITB-mässan kan vi konstatera att den tyska turistens intresse för Sverige blomstrar. Trenderna håller i sig, och efterfrågan på svenska upplevelser ökar – vi seglar i medvind.

Tipslista: decemberdryckerna från norra Småland

Äppelmust i snölandskap
Vinterns högtider ligger framför oss. Med dem kommer kryddiga smaker, varma drycker och festliga tillställningar. I norra Småland finns flera kreativa dryckestillverkare att upptäcka, och med hjälp av måltidsexperterna Sven-Erik Larsson och Gustav Arnell presenterar vi vinterns must-have-drycker.

Nytänk gav lyckat resultat i sverigekampanj

Kvinna med cykel på brygga vid vatten
För årets sverigekampanj valde vi att satsa på att nå våra målgrupper på ett nytt sätt och på en ny plattform – nämligen TikTok. Att vara första region i Sverige att satsa på en strategi på TikTok visade sig vara ett bra beslut!

Inspirationsresa med bruksorter i fokus

Vd Kristina Christofferson visar deltagarna några av rummen som går att hyra på området i Nääs fabriker.
Med syfte att ge inspiration och kunskap om hur en mindre ort kan utveckla sitt bruks- och industriarv till att bli ett besöksmål har vi besökt Glasets Hus i Limmared och Nääs Fabriker i Tollered. Två ledord som sticker ut från resan är volontärer och vikten av att ha en dragare.

Trysil satsar på cykling för alla

Cyklister i Trysil Bike Arena
Vårt cykelnätverk besökte Norge för att lära sig om Trysils utveckling från välkänd skiddestination till att numer även locka cyklister. En omställning som varit en succé!