Bidra till att förbättra Visit Swedens kunskapsspridning - deltagare sökes!

  • published

Visit Sweden söker deltagare till en användarundersökning av en av deras hemsidor, riktad mot näringen inom måltidsturism.

Visit Sweden är Sveriges marknadsföringsbolag som arbetar med att öka omvärldens lust till Sverige. Genom att skapa kommunikation mot omvärlden och stötta regionala turismorganisationer och företag i Sverige arbetar man för att nå ut till utländska besökare.

Deltagare sökes
Visit Sweden söker nu deltagare till en användarundersökning av en hemsida riktad mot näringen inom måltidsturism. Genom att delta bidrar du med värdefull input som hjälper Visit Sweden att dela kunskaper om internationella målgrupper, trender och mycket mer med dig och resten av den svenska besöksnäringen.

Deltagandet tar ca en timme och sker antingen på plats i Stockholm eller på distans via nätet. Under ditt pass får du genomföra några uppgifter på hemsidan för att se hur du interagerar med den och var det finns trösklar eller otydligheter. Testet avrundas med några frågor om din upplevelse.

Som tack för ditt deltagande får du av Visit Sweden två biobiljetter samt två biljetter till Matnatten i Malmö den 16 oktober inför årets Tomorrow's Food Travel-konferens. Läs mer om konferensen och Matnatten här:bit.ly/2TplN5u

Intresserad?
Fyll då gärna i anmälningsformuläret senast den 19 augusti: forms.gle/Y25Spj1G28a4Z7F8A
Därefter gör Visit Sweden ett urval för att få en grupp som representerar olika delar av näringen samt olika demografiska grupper.

Tack på förhand!

Baka kanelbullar
Foto: Tina Stafrén/imagebank.sweden.se
  • related

Stora medier sätter Småland i rampljuset

Tre kvinnor som skålar och fikar i en grönskande trädgård
Under året har vi haft glädjen att välkomna journalister, bloggare och influencers till vår plats. Mellan februari och oktober 2024 har vi organiserat totalt 30 besök med många stora utländska medier som har valt att skriva om Småland.

Jönköpings län attraherar fler internationella besökare

Gästnattsstatistiken från sommaren 2024 visar på en fortsatt stabil utveckling för besöksnäringen i Jönköpings län, där internationella besökare sticker ut som en viktig tillväxtmotor. Trots en liten nedgång i svenska besökare har länet lyckats bibehålla ett starkt antal gästnätter totalt sett.

4 miljoner exponeringar och stort engagemang för Småland

Under våren och sommaren 2024 genomförde vi en framgångsrik Sverigekampanj med syftet att öka synligheten för Småland som destination. Kampanjen, som pågick från mars till augusti, riktade sig till målgrupper över hela landet, med särskilt fokus på barnfamiljer, outdoor-entusiaster och äldre par.

Visa upp ditt företag på Smålandskartan 2025

Med en plats i smålandskartan uppmärksammas ditt företag av både svenska och internationella besökare.

De handbyggda lederna lockar cyklisterna till Finale Ligure

cyklister i hjälmar i Italien
Vår studieresa till italienska Finale Ligure gav oss insikter i hur en sol- och baddestination utnyttjat den kringliggande naturen för att skapa ett cykelmecka. Genom handbyggda leder, starkt lokalt engagemang och hållbara strategier inspireras vi att vidareutveckla Smålands cykelturism.

Filmbyn Småland vinnare av Årets Turismpris

Representanter från Filmbyn med Helene Berg och ordförande
Med stor respekt för det Småländska arvet och innovativa arbetet med filmer från Astrid Lindgrens berättelser kammade Filmbyn Småland hem Årets Turismpris som presenterades på Werket i Jönköping.