Rudenstams tilldelas priset Årets Matentreprenör i Jönköpings län!

  • publicerad

Smålands Turism har haft äran att sitta med i juryn när Länsförsäkringar Jönköping utser Årets Matentreprenör i Jönköpings län!

Årets motivering:
"Vinnaren av årets pris har genom god kunskap och gediget intresse för kvalitet och lokala smaker utvecklat ett unikt besöksmål med ett varierat innehåll. Man erbjuder inte bara en fantastisk miljö utan också egna prisbelönta produkter och evenemang som kryddas med ett rikt utbud av produkter från andra närliggande leverantörer. Den raketsnabba resan till den fina utmärkelsen i White Guide Café är i sig en fantastisk prestation. Företaget har under åren genomgått en positiv utveckling och har med sitt professionella bemötande och konsekventa tänk satt den lokala maten och drycken på kartan - i länet, i landet och till och med internationellt på Nobelmiddagen."

2018 års vinnare av priset Årets Matentreprenör i Jönköpings län är Rudenstams Bär och Frukt!

Äppelmust från Rudenstams bär och frukt
  • relaterat

De utländska turisterna saknades under sommaren 2020

Trots att många svenskar semestrat i Sverige under sommaren har tappet av de utländska besökarna inneburit stora förändringar för besöksnäringen.

Stark efterfrågan på sverigeresor från tyska turister

Efter en sommar med starkt begränsat utlandsresande är tyskarnas längtan efter att få resa utomlands starkare än någonsin. Både flyg- och bussbranschen har påverkats av pandemin, något som förväntas gynna Sverige framåt.

High Chaparral drog snabbt mot pandemin

Med hjälp av noga förberedelser och kreativ personal har High Chaparral lyckats hålla parken öppen sommaren 2020. Sheriff, och tillika VD, Mathias Bergendahl berättar om arbetet som krävts. De har inte vunnit kriget mot Covid-19, men de gick segrande ur vårens och sommarens många tuffa dueller.

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.

Anpassa verksamheten för att minska smittspridning

När reserestriktionerna släpper är det viktigt att vi anpassat våra verksamheter så att gästerna kan känna sig trygga med att besöka oss. Här hittar du råd på åtgärder för att minska smittspridning.

Inspireras av goda exempel i coronatider

På den här sidan vill vi lyfta kommunikationsexempel som besöksnäringsföretag har gjort för att hantera den tuffa situationen kring Corona. Och även bra initiativ för att stötta.