ATWS – klockrent forum för Abloc

  • publicerad

Under Adventure Travel World Summit, i oktober samlades några av världens absolut bästa aktivitetsföretag i Toscana för att ta del av kunskap, inspiration och nyheter inom outdoor- och naturturism. Ett av företagen på plats var Abloc från Jönköpings län.

Abloc erbjuder extraordinära, guidade cykelupplevelser, näst på tur är Gravel Challenge på Ekerum och där efter Winter Challenge då man kör vinterdistans runt Vättern med kortare depåstopp för kaffe, hembakt fika och middag. För Ulrika Melin, projektledning och marknad på Abloc, innebar deltagandet under ATWS flera värdefulla möten med lokala och nationella aktörer, något som var det absolut viktigaste enligt Ulrika.

"De här forumet har varit klockrent för Abloc och vi är väldigt tacksamma att ha fått möjlighet att visa upp våra produkter i ett sammanhang som ATWS" säger Ulrika.

Under programpunkten Day of Adventure fanns möjlighet att hämta inspiration och lära av lokala upplevelseföretag. Ulrika valde en dag med landsvägscykling. Omgivningen i ett fantastiskt vackert Toscana imponerade, däremot fanns det mer att önska av den guidade upplevelsen.

"Cykelupplevelsen stärkte känslan för våra egna produkter som vi sedan tidigare vet håller en hög nivå. Vi är ett bra, kompetent team med hög kunskap inom både cykling och värdskap" berättar Ulrika nöjt.

Efter den internationella kongressen i Toscana har Abloc redan fått flera förfrågningar. Under 2019 kommer man satsa på att bearbeta nya kontakter, sprida kunskapen om sina produkter, samt säkerställa en bra leverans när Adventure Travel World Summit arrangeras i Göteborg i september.

2019 kommer Adventure Travel Trade Associations internationella kongress, för naturresearrangörer och medier, Adventure Travel World Summit, att arrangeras i Göteborg. 850 deltagare från hela världen samlas för att nätverka och ta del av nyheter och kunskap inom naturturism. Kongressen innebär även att utvalda företag i Jönköpings län har möjlighet att bidra med upplevelser under Day of Adventure och Pre Summit Adventure.

Winter Challenge
Abloc Winter Challenge

länkar

  • relaterat

Ytterligare satsning på hållbar cykelturism

Tillväxtverket har beviljat Smålands Turisms stöd för projektet ”Hållbar cykelturism” vilket innebär att vi fortsätter att utveckla cykelturismen under 2020!

Nya trender på den globala online-marknaden

Röststyrning och progressiva webbappar, det är något man bör ha koll på menade Oliver Geldner Revenue Management och Distribution Expert på Taktikon, när han på Smålandsdagen talade om vilka globala trender som påverkar resebranschen.

Så lyckas du i sociala medier

Sociala medier har funnits en tid nu och de flesta har en Facebooksida och några kanske även jobbar med Instagram. Men hur kan sociala medier skapa affärsnytta? Om det pratade Chrille Peterson, digital strateg och affärsutvecklare, på Smålandsdagen.

Närvaro viktigast under kundens digitala resa

Att vara digitalt närvarande och bokningsbar är grunden för att lyckas, det var ett tydligt budskap när Charlotta Barnden Uddén, Head of Partner Insight på Visit Sweden föreläste på Smålandsdagen.

Destinationens digitala roll

Chrille Petersson liknade den digitala kundresan vid en serpentinväg i Alperna under sin föreläsning på Smålandsdagen, snirklande, brant och med tvära svängar. Han skickade med några tips på vägen hur man som destination på bästa sätt möter kunden under resans gång.

Årets Power BI-rapporter har anlänt

Hur utvecklas gästnätterna i Jönköpings län? Här finns svaren på dina frågor.