Barmarkskampanj Danmark

  • publicerad

På den danska marknaden fortsätter Barmarkskampanjen att pågå även under 2018. Nytt för året är ett förstärkt samarbete med influensers, som kan driva stora mängder trafik.

Kampagnen i år kommer til at tage afsæt i sidste år. Vi har workshoppet og evalueret sidste års kampagne og vi har set flere trender både specifikt for Småland men også for hele kampagnen i sin helhed.

Under 2018 kommer en större del av budgeten att gå till värvning av fler influencers. Genom att skapa trafik till deras bloggar och plattformar, där det direkta budskapet om Småland förmedlas, ska trafik till Småland som besöksort genereras. På så sätt framförs en äkta och sanningsenlig bild av Småland till besökaren. Samarbetet med influencers är dock resurskrävande, både ekonomiskt och tidsmässigt.

Vi kommer också att använda oss av reklam i samarbete med utvalda medier. Reklamen har sin utgångspunkt i influencernas inlägg och tips.

vill du veta mer?

  • relaterat

Inspireras av goda exempel i coronatider

På den här sidan vill vi lyfta kommunikationsexempel som besöksnäringsföretag har gjort för att hantera den tuffa situationen kring Corona. Och även bra initiativ för att stötta.

Så hanterar du som företagare situationen kring det nya coronaviruset

Här hittar du som företagare inom besöksnäringen information om hur du kan hantera den rådande situationen kring det nya coronaviruset (Covid-19).

Stor uppslutning på inspirationsdagen ”Småland - en cykelvänlig destination"

Den 9:e mars arrangerade vi på Smålands Turism en inspirationsdag kring cykling. Med över 80 deltagare var det fullt hus på Bauergården i Bunn, vilket är ett tydligt tecken på det stora intresse som finns kring cykelturism i Jönköpings län.

Se till att ditt boende är uppdaterat på HolidayCheck!

Just nu pågår en kampanj för Småland på den tyskspråkiga reseportalen HolidayCheck. Därför är det en bra idé att ha koll på hur sitt hotell eller boende presenteras på sidan.

Här är de nominerade till Årets Turismpris 2020!

Samtliga nominerade till Årets Turismpris har visat på föredömliga insatser för att utveckla besöksnäringen i Jönköpings län.

Nya trender på den globala online-marknaden

Röststyrning och progressiva webbappar, det är något man bör ha koll på menade Oliver Geldner Revenue Management och Distribution Expert på Taktikon, när han på Smålandsdagen talade om vilka globala trender som påverkar resebranschen.