Barmarkskampanj Danmark

  • publicerad

På den danska marknaden fortsätter Barmarkskampanjen att pågå även under 2018. Nytt för året är ett förstärkt samarbete med influensers, som kan driva stora mängder trafik.

Kampagnen i år kommer til at tage afsæt i sidste år. Vi har workshoppet og evalueret sidste års kampagne og vi har set flere trender både specifikt for Småland men også for hele kampagnen i sin helhed.

Under 2018 kommer en större del av budgeten att gå till värvning av fler influencers. Genom att skapa trafik till deras bloggar och plattformar, där det direkta budskapet om Småland förmedlas, ska trafik till Småland som besöksort genereras. På så sätt framförs en äkta och sanningsenlig bild av Småland till besökaren. Samarbetet med influencers är dock resurskrävande, både ekonomiskt och tidsmässigt.

Vi kommer också att använda oss av reklam i samarbete med utvalda medier. Reklamen har sin utgångspunkt i influencernas inlägg och tips.

vill du veta mer?

  • relaterat

Nya trender på den globala online-marknaden

Röststyrning och progressiva webbappar, det är något man bör ha koll på menade Oliver Geldner Revenue Management och Distribution Expert på Taktikon, när han på Smålandsdagen talade om vilka globala trender som påverkar resebranschen.

Så lyckas du i sociala medier

Sociala medier har funnits en tid nu och de flesta har en Facebooksida och några kanske även jobbar med Instagram. Men hur kan sociala medier skapa affärsnytta? Om det pratade Chrille Peterson, digital strateg och affärsutvecklare, på Smålandsdagen.

Närvaro viktigast under kundens digitala resa

Att vara digitalt närvarande och bokningsbar är grunden för att lyckas, det var ett tydligt budskap när Charlotta Barnden Uddén, Head of Partner Insight på Visit Sweden föreläste på Smålandsdagen.

Destinationens digitala roll

Chrille Petersson liknade den digitala kundresan vid en serpentinväg i Alperna under sin föreläsning på Smålandsdagen, snirklande, brant och med tvära svängar. Han skickade med några tips på vägen hur man som destination på bästa sätt möter kunden under resans gång.

Multiple use of forest

I skogen finns många affärsmöjligheter som ännu inte är förverkligade! Leader Linné Småland driver just nu projektet Multiple use of forest som syftar till Hållbar och Grön företagsutveckling inom skogsnärin…

Utveckling inom cykelturismen

På den välrenommerade cykelmässan Velofollies i Belgien samlas cykeltillverkare, researrangörer och boendeanläggningar med fokus på cykel, samt cykelintresserade privatpersoner.