Barmarkskampanj Danmark

  • publicerad

På den danska marknaden fortsätter Barmarkskampanjen att pågå även under 2018. Nytt för året är ett förstärkt samarbete med influensers, som kan driva stora mängder trafik.

Kampagnen i år kommer til at tage afsæt i sidste år. Vi har workshoppet og evalueret sidste års kampagne og vi har set flere trender både specifikt for Småland men også for hele kampagnen i sin helhed.

Under 2018 kommer en större del av budgeten att gå till värvning av fler influencers. Genom att skapa trafik till deras bloggar och plattformar, där det direkta budskapet om Småland förmedlas, ska trafik till Småland som besöksort genereras. På så sätt framförs en äkta och sanningsenlig bild av Småland till besökaren. Samarbetet med influencers är dock resurskrävande, både ekonomiskt och tidsmässigt.

Vi kommer också att använda oss av reklam i samarbete med utvalda medier. Reklamen har sin utgångspunkt i influencernas inlägg och tips.

vill du veta mer?

  • relaterat

Nu är det läge att inspirera tyskarna inför semestern!

Tyskarna bokar vanligtvis sin sommarsemester redan i november, men till följd av pandemin väljer många att avvakta. Däremot har det nedstängda samhället och begränsade sociala kontakter bidragit till att många längtar bort och letar inspiration inför nästa resa. Nu har du chans att fånga upp dem!

Goda exempel visar (cykel)vägen framåt!

Med fokus på mountainbike anordnade vi en studieresan till Borgen Outdoor och Isaberg Mountain Resort. Här ville vi visa upp två anläggningar som kommit långt i sin utveckling och som därför kunde fungera som goda exempel.

De utländska turisterna saknades under sommaren 2020

Trots att många svenskar semestrat i Sverige under sommaren har tappet av de utländska besökarna inneburit stora förändringar för besöksnäringen.

Stark efterfrågan på sverigeresor från tyska turister

Efter en sommar med starkt begränsat utlandsresande är tyskarnas längtan efter att få resa utomlands starkare än någonsin. Både flyg- och bussbranschen har påverkats av pandemin, något som förväntas gynna Sverige framåt.

High Chaparral drog snabbt mot pandemin

Med hjälp av noga förberedelser och kreativ personal har High Chaparral lyckats hålla parken öppen sommaren 2020. Sheriff, och tillika VD, Mathias Bergendahl berättar om arbetet som krävts. De har inte vunnit kriget mot Covid-19, men de gick segrande ur vårens och sommarens många tuffa dueller.

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.