Gästnöjdheten ökade med hjälp av Swedish Welcome

  • publicerad

Som ett led i att utveckla sin verksamhet och öka medvetenhet om det egna företaget deltog Bauergården i Swedish Welcome. Resultatet blev en mer engagerad och medveten personal, och en märkbart högre gästnöjdhet.

Gästgiveriet och restaurangen Bauergården erbjuder aktiviteter och upplevelser i modern miljö med tydlig historisk förankring. De trolska omgivningarna och de många alternativen för att aktivera sig lockar både utländska turister och den lokala befolkningen.

Vid det första besöket på Bauergården hade Swedish Welcomes rådgivare förslag på förbättringar. Till exempel saknades viss information om rummen, detaljer kring tillgänglighet kunde förbättras och skyltningen kunde förstärkas så att gästerna hittade lättare på gästgiveriet. Sofia Petersson, VD på Bauergården, berättar om besöket.

- Swedish Welcome är en seriös plattform med stark profilering som hjälper till att upprätthålla hög standard och ett genuint hållbarhetstänk. För oss var det enbart positivt att få vara med. Det är lätt att bli hemmablind, men Swedish Welcome-metoden är som en mini-revision. Det gav ny energi.

Sedan första besöket har flera förbättringar gjorts på Bauergården:

  • Flik om hållbarhet på hemsidan
  • Förbättrad tillgänglighetsanpassning
  • Förtydligad kommunikation kring erbjudande och rum
  • Tydlig marknadsföring
  • Skyltar för navigering på plats

I takt med att förbättringar genomförts på Bauergården har Sofia märkt skillnad, både bland gäster och personal.

- Kundnöjdheten har ökat märkbart sedan vi förtydligade vår kommunikation, men även personalen är nöjdare. De är välinformerade och insatta i verksamheten. Rådgivningen från Swedish Welcome har engagerat oss allihop.

Dukat bord på Bauergården Småland

vill du veta mer?

  • relaterat

Kampanj - Emigrera till Småland i sommar!

Vår nylanserade kampanjsajt guidar besökarna till en drömsemester i de förlovade ”små landen”. På sajten finns guider med småländska pärlor från både smålänningar och gäster, boenden att boka och företag att besöka – drygt 300 st faktiskt.

Nu är nya cykelkartan här!

Cykelkartan för norra Småland presenterar ett 20-tal cykelrundor samt MTB-anläggningar. Här finns även tips på lokala cykeluthyrare, guideföretag, samt cykelvänliga boende och matställen längs med vägen.

Kostnadsfri synlighet för besöksnäringen på Visit Smålands nya kampanjsajt!

I mitten av juni kommer Smålands Turism och Destination Småland att dra igång en stor turistkampanj. Navet är en kampanjsajt där vi kommer lista ett stort antal företag, upplevelser och aktiviteter. Ditt företag kan synas på sajten. Allt du behöver göra är att fylla i ett formulär.

Anpassa verksamheten för att minska smittspridning

När reserestriktionerna släpper är det viktigt att vi anpassat våra verksamheter så att gästerna kan känna sig trygga med att besöka oss. Här hittar du råd på åtgärder för att minska smittspridning.

Smålands Turism utbildar personal och under tiden betalar Region Jönköpings län lönerna

Smålands Turism har tagit fram en webbaserad utbildning för besöksnäringsföretag. Under utbildningen betalar Region Jönköpings län 70% av de faktiska personalkostnaderna för varje deltagare. Utbildningen innehåller även en separat del med Innovation Runway som sker i samarbete med Science Park.

Smålands Turism satsar nya medel på den svenska marknaden i sommar

För att stötta besöksnäringen har Region Jönköpings län beslutat att ge Smålands Turism två miljoner kronor för att marknadsföra länet mot svenskar.