Gästnöjdheten ökade med hjälp av Swedish Welcome

  • publicerad

Som ett led i att utveckla sin verksamhet och öka medvetenhet om det egna företaget deltog Bauergården i Swedish Welcome. Resultatet blev en mer engagerad och medveten personal, och en märkbart högre gästnöjdhet.

Gästgiveriet och restaurangen Bauergården erbjuder aktiviteter och upplevelser i modern miljö med tydlig historisk förankring. De trolska omgivningarna och de många alternativen för att aktivera sig lockar både utländska turister och den lokala befolkningen.

Vid det första besöket på Bauergården hade Swedish Welcomes rådgivare förslag på förbättringar. Till exempel saknades viss information om rummen, detaljer kring tillgänglighet kunde förbättras och skyltningen kunde förstärkas så att gästerna hittade lättare på gästgiveriet. Sofia Petersson, VD på Bauergården, berättar om besöket.

- Swedish Welcome är en seriös plattform med stark profilering som hjälper till att upprätthålla hög standard och ett genuint hållbarhetstänk. För oss var det enbart positivt att få vara med. Det är lätt att bli hemmablind, men Swedish Welcome-metoden är som en mini-revision. Det gav ny energi.

Sedan första besöket har flera förbättringar gjorts på Bauergården:

  • Flik om hållbarhet på hemsidan
  • Förbättrad tillgänglighetsanpassning
  • Förtydligad kommunikation kring erbjudande och rum
  • Tydlig marknadsföring
  • Skyltar för navigering på plats

I takt med att förbättringar genomförts på Bauergården har Sofia märkt skillnad, både bland gäster och personal.

- Kundnöjdheten har ökat märkbart sedan vi förtydligade vår kommunikation, men även personalen är nöjdare. De är välinformerade och insatta i verksamheten. Rådgivningen från Swedish Welcome har engagerat oss allihop.

Dukat bord på Bauergården Småland

vill du veta mer?

  • relaterat

De småskaliga bryggerierna blomstrar

Humle
Ska man prata lokala och småskaliga finns det all anledning att prata öl. Det är en uråldrig dryck som gått från att vara superlokal till att domineras av ölindustrins jättar, för att på senare tid åter kännetecknas av mångfald och ett ökande antal mindre, lokala producenter.

Ny kampanj ska lyfta Smålands nationaldag

Tjej äter marsipantårta i Småland.
För att skapa uppmärksamhet nationellt kör Smålands Turism tillsammans med Region Kalmar län i Kalmar och Destination Småland i Kronoberg en kampanj på Fössta tossdan i mass – smålänningarnas egen nationaldag! Genom sponsring i sociala medier vill vi sprida glädje med tååtor och småländska uttryck.

Pris av råvaror från Småland

Årets Turismpris -  en lokalt designad skulptur, tillverkad med råvaror från Smålands rika natur.
Årets Turismpris som delas ut av Smålands Turism är en lokalt designad skulptur, tillverkad med råvaror från Smålands rika natur.

Wallby Säteri vinnare av Årets Turismpris 2020

Magnus Nyman, ägare av Wallby säteri.
Under den digitala Jönköpingsgalan den 26:e februari delade Smålands Turism ut Årets Turismpris 2020 i Jönköpings län. Vinnare blev Wallby Säteri, Vetlanda. Med en unik produkt som växlar efter årstiderna erbjuder säteriet en upplevelse där småländska smaker och natur står i fokus.

En digital resa in i framtiden

I rask takt sker en digital utveckling i samhället – liksom inom besöksnäringen. För att stärka vår regions digitala arbete – nu och i framtiden – har vi på Smålands Turism inlett ett samarbete med Digital Tourism Think Tank (DTTT).

Planerade insatser för att stötta besöksnäringen under 2021

Par håller hand
Pandemin har tvingat oss alla att ställa om och hålla ut. För att stötta företagarna inom Jönköpings län planerar Smålands Turism ett antal aktiviteter.