Brittiskt besök i Smålands skidbackar

  • publicerad

”There's nothing more spectacular than the sun shining on a bed of snow.” Så skrev Sophie Davis, årets första pressbesök, efter att hon spenderat några dagar i ett snötäckt, gnistrande Småland.

Brittiska Sophie driver prisbelönta sociala medier och en blogg under namnet Sophiessuitcase – en reseblogg som tagit henne över stora delar av världen. Smålands Turism kom i kontakt med Sophie under World Travel Market 2017, och i början av 2018 välkomnades hon till Jönköping.

Sophies vilja att besöka Småland bottnade i, förutom intresset för resande och upptäckande, möjligheterna till att utöva vintersport i härliga landskap. Särskilt nära hjärtat låg utförsåkning och skidor – något hon fick möjlighet att genomföra både på Mullsjö Alpin och Isaberg Mountain Resort. Men även inomhusaktiviteter sattes på schemat – bland annat besök på Kallfeldts Läder, Hestraviken, Gränna Museum, Polkagriskokerier och RC Hotell.

Efter och under besöket i Småland har Sophie bloggat och uppdaterat flitigt på sociala medier. På www.sophiessuitcase.com och www.instagram.com/sophiessuitcase går det att se, läsa och ta del av hennes vistelse här.

"Bloggen har tagit henne ut i världen"

vill du veta mer?

  • relaterat

Inspireras av goda exempel i coronatider

På den här sidan vill vi lyfta kommunikationsexempel som besöksnäringsföretag har gjort för att hantera den tuffa situationen kring Corona. Och även bra initiativ för att stötta.

Stor uppslutning på inspirationsdagen ”Småland - en cykelvänlig destination"

Den 9:e mars arrangerade vi på Smålands Turism en inspirationsdag kring cykling. Med över 80 deltagare var det fullt hus på Bauergården i Bunn, vilket är ett tydligt tecken på det stora intresse som finns kring cykelturism i Jönköpings län.

Nya trender på den globala online-marknaden

Röststyrning och progressiva webbappar, det är något man bör ha koll på menade Oliver Geldner Revenue Management och Distribution Expert på Taktikon, när han på Smålandsdagen talade om vilka globala trender som påverkar resebranschen.

Så lyckas du i sociala medier

Sociala medier har funnits en tid nu och de flesta har en Facebooksida och några kanske även jobbar med Instagram. Men hur kan sociala medier skapa affärsnytta? Om det pratade Chrille Peterson, digital strateg och affärsutvecklare, på Smålandsdagen.

Närvaro viktigast under kundens digitala resa

Att vara digitalt närvarande och bokningsbar är grunden för att lyckas, det var ett tydligt budskap när Charlotta Barnden Uddén, Head of Partner Insight på Visit Sweden föreläste på Smålandsdagen.

Destinationens digitala roll

Chrille Petersson liknade den digitala kundresan vid en serpentinväg i Alperna under sin föreläsning på Smålandsdagen, snirklande, brant och med tvära svängar. Han skickade med några tips på vägen hur man som destination på bästa sätt möter kunden under resans gång.