Hjälp länets mötesindustri - sprid vår enkät!

  • publicerad

Pandemin har drabbat besöksnäringen hårt. Mars till juni tappade Jönköpings län ca 1 miljard kronor i intäkter från utländska besökare och mötesanläggningar gapar nu tomma. Du kan hjälpa Smålands Turism att ta fram fakta till mötesindustrin.

För att stötta mötesbranschen har vi tagit fram en enkät för att ta reda på hur företag ser på fysiska möten och deras attityd till att boka konferenser och möten framåt. Enkäten tar bara några minuter att fylla i. Nu ber vi om din hjälp att sprida enkäten på sociala medier, i nyhetsbrev, mail och liknande. Ladda ner bilderna på länken nedan och skapa dina inlägg med hjälp av föreslagen text nedan.

Länk till enkäten: bit.ly/2IXd9KW

Ladda ner bilder här:
smalandsturism.qbank.se/mb
Bilderna är anpassade för Instagram samt Facebook och LinkedIn.

Text till bilder:
Hjälp länets mötesindustri - svara på enkät! Pandemin har drabbat besöksnäringen hårt. Mars till juni tappade Jönköpings län ca 1 miljard kronor i intäkter från utländska besökare och mötesanläggningar gapar nu tomma. Du kan hjälpa Smålands Turism att ta fram fakta till mötesindustrin. Hur tänker du kring din organisations behov av fysiska mötesplatser framåt? Svara på enkäten! Det tar bara några minuter och betyder mycket för många.

Stort tack för din hjälp!

Stolar i skog
Hjälp länets mötesindustri - sprid vår enkät!
  • relaterat

Småland matchar tyskarnas resedröm även efter pandemin

Branschens trender är entydiga: tyskarna längtar efter att få resa men förväntar sig större flexibilitet, trygghet och säkerhet än tidigare. Det framgick på ITB, världens största fack- och konsumentmässa för turism, som i år var helt digital.

Kampanj för att stötta mötesbranschen i Jönköpings län

flotte på Vättern
Med glimten i ögat vill vi påminna om att Småland har tänkt till för att besökare ska kunna åka på konferens, bo på hotell och koppla av en stund när världen krisar mindre. Filmer i sociala medier kommer leda till en kampanjsajt där länets mötesanläggningar presenteras.

Natur och Ekoturismföretagare erbjuds utvecklingscheck på upp till 150 000 kronor. Vi kan hjälpa till med din ansökan!

Kvinna i kajak
Tillväxtverket erbjuder utvecklingscheckar till natur- och ekoturismföretag. Syftet är att företagen ska stärka sin förmåga att utveckla och ställa om sin verksamhet.

Småland ökade sitt PR-värde trots reserestriktioner!

kaffekanna häller upp kokkaffe i Småland
Pandemin tvingade oss att ställa in planerade pressresor under 2020. Men tack vare vårt konstanta arbete med journalister och influencers före utbrottet av covid-19, har fantastiska artiklar och utrymme i tysk tv gett ett stort genomslag!

De småskaliga bryggerierna blomstrar

Humle
Ska man prata lokala och småskaliga finns det all anledning att prata öl. Det är en uråldrig dryck som gått från att vara superlokal till att domineras av ölindustrins jättar, för att på senare tid åter kännetecknas av mångfald och ett ökande antal mindre, lokala producenter.

Ny kampanj ska lyfta Smålands nationaldag

Tjej äter marsipantårta i Småland.
För att skapa uppmärksamhet nationellt kör Smålands Turism tillsammans med Region Kalmar län i Kalmar och Destination Småland i Kronoberg en kampanj på Fössta tossdan i mass – smålänningarnas egen nationaldag! Genom sponsring i sociala medier vill vi sprida glädje med tååtor och småländska uttryck.