Exempel på visningsresa för arrangörer

  • publicerad

Visningsresor är ett populärt sätt för researrangörer att upptäcka en destination. Under våren 2018 arrangerade därför Smålands Turism tillsammans med Region Värmland en studieresa för tyska resebyråanställda, detta i samarbete med flyglinjen BMI Regional som trafikerar Frankfurt-Jönköping-Karlstad.

Syftet med resan var att introducera den nya flyglinjen och visa på möjligheter att sälja resor till våra områden. En grupp på nio deltagare reste under några dagar runt i Småland och Värmland, och besökte bland annat Tändsticksmuseet i Jönköping, Gränna, Eksjö trästad och Ädelfors guldvaskning.

Visningsresorna arrangeras för resesäljare men den kanske allra viktigaste målgruppen vi vill nå är produktinköparna hos researrangörerna.

Läs mer om besöket i arrangören Schnieder Reisens blogg

Läs mer på BMI Regionals hemsida

vill du veta mer?

  • relaterat

De utländska turisterna saknades under sommaren 2020

Trots att många svenskar semestrat i Sverige under sommaren har tappet av de utländska besökarna inneburit stora förändringar för besöksnäringen.

Stark efterfrågan på sverigeresor från tyska turister

Efter en sommar med starkt begränsat utlandsresande är tyskarnas längtan efter att få resa utomlands starkare än någonsin. Både flyg- och bussbranschen har påverkats av pandemin, något som förväntas gynna Sverige framåt.

High Chaparral drog snabbt mot pandemin

Med hjälp av noga förberedelser och kreativ personal har High Chaparral lyckats hålla parken öppen sommaren 2020. Sheriff, och tillika VD, Mathias Bergendahl berättar om arbetet som krävts. De har inte vunnit kriget mot Covid-19, men de gick segrande ur vårens och sommarens många tuffa dueller.

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.

Anpassa verksamheten för att minska smittspridning

När reserestriktionerna släpper är det viktigt att vi anpassat våra verksamheter så att gästerna kan känna sig trygga med att besöka oss. Här hittar du råd på åtgärder för att minska smittspridning.

Inspireras av goda exempel i coronatider

På den här sidan vill vi lyfta kommunikationsexempel som besöksnäringsföretag har gjort för att hantera den tuffa situationen kring Corona. Och även bra initiativ för att stötta.