Är ditt företag redo för framtiden?

  • publicerad

Välkommen på en 24-timmars workshop (lunch-lunch) tillsammans med Kairos Future! Under den här tvådagars workshopen analyserar vi pågående omvärldstrender och dess konsekvenser för just ditt företag.

Vi letar tillsammans efter ”blå oceaner” och möjligheter bland omvärldstrenderna. Varför uppstår t.ex fenomenet pop-up- restauranger just nu? Vad ligger bakom detta som man som företag bör förstå och ta vara på för att produktutveckla för framtiden? Vad händer om man tillför Augmented Reality till sina upplevelser? Hur skulle marknadsföring med 360-filmer kunna gestaltas? Vi vaskar fram intressanta idéer för vidareutveckling baserade på dina redan befintliga produkter eller nya upplevelser/tjänster. Ta chansen att framtidsäkra dina kunderbjudanden! 

Under det här dygnet kommer du att få arbeta med dina produkter, för att tänka hur just ert framtida erbjudande ska se ut.
 
Plats: Bauergården (länk till vägbeskrivning)
Datum: 1-2 oktober 2018 (start lunch dag 1 kl 12:00 och avslut dag 2 kl 13:00)
Pris: 995 kr ex moms
Ingår i priset: Lunch (2 st), trerättersmiddag, fika båda dagarna, boende i enkelrum, innovationsworkshop mm

Anmälan sker via länk som kommer att visas här inom kort.

Vi avbokning senare än 7 dagar innan arrangemang debiteras ni en avgift om 3995 kr ex moms.

Välkommen till framtiden!

Hälsar
Smålands Turism i samarbete med Kairos Future

 
 
 
Kairos Future är ett internationellt konsult- och analysföretag som hjälper företag och organisationer att förstå och forma sin framtid. Kairos Futures vision är en värld där alla sätter framtiden främst.
Kairos Future grundades 1993, huvudkontor i Stockholm, samt med egna kontor i Göteborg, Malmö, Shanghai och Barcelona samt representanter och samarbetspartners över hela världen.
 

vill du veta mer?

  • relaterat

Tyska trendspaningar 2023

Familj som campar i sin husbil på sommaren med natur och vatten runtomkring dem.
Tre trendspaningar kring den tyska resenären är att de kommer i högre grad kunna jobba på avlägsen plats, de vill ha mer hälsoinspirerade resor och förväntar sig en hög standard på de boenden som de väljer ut. Även camping är något som trendar för målgruppen.

Inspirationsresa med bruksorter i fokus

Vd Kristina Christofferson visar deltagarna några av rummen som går att hyra på området i Nääs fabriker.
Med syfte att ge inspiration och kunskap om hur en mindre ort kan utveckla sitt bruks- och industriarv till att bli ett besöksmål har vi besökt Glasets Hus i Limmared och Nääs Fabriker i Tollered. Två ledord som sticker ut från resan är volontärer och vikten av att ha en dragare.

Trysil satsar på cykling för alla

Cyklister i Trysil Bike Arena
Vårt cykelnätverk besökte Norge för att lära sig om Trysils utveckling från välkänd skiddestination till att numer även locka cyklister. En omställning som varit en succé!

Småländska entreprenörer vill satsa på fisketurism

Intresset var stort under temadagen om fisketurism på Wallby Säteri. Ett event som Smålands Turism anordnade tillsammans med länsstyrelsen och lokala entreprenörer. Samverkan mellan olika intressenter, hållbart fiske och att ta kontroll över vattnet var några av dagens nyckelord.

Paketresor, tyska 65-plussare, service och hållbarhet - de nya trenderna framöver

Under en uppskattad föreläsning i februari "Marknadstrender och efterfrågan på hållbarhet" delade vår vd Helene Berg med sig av nya trender och viktiga kriterier som prioriteras hos tyska resenärer framöver samt vad skandinaviska resenärer förväntar sig inom hållbarhet.

Måltidsupplevelsens framtid

Måltidsupplevelser blir framöver en större del av en destinations attraktion. Måltidsturism är inte längre en ”nischaktivitet” utan en aktivitet för alla. UNWTO pekar på att en tredjedel av resenärers hela resebudget läggs på mat och måltid. Men vad är det man vill lägga sina pengar på?