Är ditt företag redo för framtiden?

  • publicerad

Välkommen på en 24-timmars workshop (lunch-lunch) tillsammans med Kairos Future! Under den här tvådagars workshopen analyserar vi pågående omvärldstrender och dess konsekvenser för just ditt företag.

Vi letar tillsammans efter ”blå oceaner” och möjligheter bland omvärldstrenderna. Varför uppstår t.ex fenomenet pop-up- restauranger just nu? Vad ligger bakom detta som man som företag bör förstå och ta vara på för att produktutveckla för framtiden? Vad händer om man tillför Augmented Reality till sina upplevelser? Hur skulle marknadsföring med 360-filmer kunna gestaltas? Vi vaskar fram intressanta idéer för vidareutveckling baserade på dina redan befintliga produkter eller nya upplevelser/tjänster. Ta chansen att framtidsäkra dina kunderbjudanden! 

Under det här dygnet kommer du att få arbeta med dina produkter, för att tänka hur just ert framtida erbjudande ska se ut.
 
Plats: Bauergården (länk till vägbeskrivning)
Datum: 1-2 oktober 2018 (start lunch dag 1 kl 12:00 och avslut dag 2 kl 13:00)
Pris: 995 kr ex moms
Ingår i priset: Lunch (2 st), trerättersmiddag, fika båda dagarna, boende i enkelrum, innovationsworkshop mm

Anmälan sker via länk som kommer att visas här inom kort.

Vi avbokning senare än 7 dagar innan arrangemang debiteras ni en avgift om 3995 kr ex moms.

Välkommen till framtiden!

Hälsar
Smålands Turism i samarbete med Kairos Future

 
 
 
Kairos Future är ett internationellt konsult- och analysföretag som hjälper företag och organisationer att förstå och forma sin framtid. Kairos Futures vision är en värld där alla sätter framtiden främst.
Kairos Future grundades 1993, huvudkontor i Stockholm, samt med egna kontor i Göteborg, Malmö, Shanghai och Barcelona samt representanter och samarbetspartners över hela världen.
 

vill du veta mer?

  • relaterat

Hur blir Småland en cykeldestination?

Småland är ett skogsrikt landskap med goda förutsättningar för vackra leder.  Här ses några av cykelexperterna under besöket i september.
Med ett starkt nätverk av olika aktörer såsom t.ex. beslutsfattare, markägare och restauranger läggs grunden för en framgångsrik cykeldestination. Kevin Suhr och Jan Oggier från Bikeplan och destinationsutvecklare Chris Doyle visar oss hur vi kan växa och vända svagheter till styrkor.

Samverkan är den gyllene vägen

Carina Engqvist (längst till vänster)  och Carina Eldåker ( till höger) som tillsammans driver företaget Cykla i filmlandskapet Småland.
Entreprenörerna Carina Eldåker och Carina Engqvist kan se tillbaka på en rolig sommar med många besökare. Där samarbete och inkludering av andra företag är en nyckel till framgång.

Möt den medvetne resenären!

personer skrattar och äter utomhus
Morgondagens resenär lägger stor vikt vid hållbara val, naturliga och hälsosamma upplevelser samt värderar växtbaserade alternativ väldigt högt, vid matbordet. Hur kan vi möta dessa förväntningar i erbjudanden och upplevelsepaket?

Michaelas sommartips på lokala drycker -komplettera sommarens upplevelser med drycker som smakar Småland.

Läskande drycker hör årstiden till och förhöjer en sommarlunch, en grillbuffé eller en härlig picknickkorg i naturen. Nu finns det en rad spännande lokala drycker att välja bland. Michaela Ullmark på Slottsvillan i Huskvarna ger oss sina bästa tips på hur du kan servera småländsk sommar i glaset.

Besökare välkomnas att smaka Småland i glaset – The Drinkable Country är här

Mat och dryck på Wallby Säteri, en av 16 utvalda leverantörer med ett bord i kampanjen Sweden - the Drinkable Country
Visit Sweden introducerar Sweden- The Drinkable Country och Smålands Turism ser stora möjligheter för företagen i regionen, både dryckesproducenterna och besöksnärings-företagen som redan har inspirerats till att utveckla nya lokala alkoholfria smakupplevelser.

Visit Sweden har lanserat svemesterkampanj för den svenska marknaden

Upplevelseguiden tipsar bland annat om måltidsupplevelser i norra Småland.
Visit Sweden kör nu sin svemesterkampanj för att marknadsföra Sverige mot den inhemska marknaden. Besökares reseberättelser ska inspirera andra och man vill nå resenärerna redan i planeringsstadiet. Kampanjen består av två delar, De ofrivilliga turisternas guide till Sverige och Upplevelseguiden.