Golfkampanj i Norge och Danmark

  • publicerad

Golfkampanjen syftar till att sätta Sverige på den danska och norska golfkartan. Kampanjen sker med Visit Sweden och Svenska Golfförbundet som partners, och flera andra regioner i Sverige deltar i den hittills framgångsrika marknadsföringen.

Under ett framgångsrikt samarbete 2013-2015 stärktes Sveriges position som golfdestination för danskar och norrmän. Det ledde till ett nytt samarbete som löper från 2016-2018.

Syftet med kampanjen är att kraftfullt positionera Sverige som ett attraktit golfresmål för danska och norska golfspelare. Målet är att öka såväl kännedom om svensk golf, som fler bokade ronder och ökad frekvens av spelade rundor.

Konkreta mål

  • Öka antalet bokade ronder med totalt 5% under perioden 2016-2018.
  • Öka kännedomen i den danska målgruppen med totalt 10% under hela perioden 2016-2018.
  • Bibehålla den höga kännedomen i Norge på nivå 70%.
  • Bibehålla den höga andel av målgruppen som har spelat golf i Sverige det senaste året på nivå 50% i Danmark och 70% i Norge.
  • Öka frekvensen (genomsnittligt antal spelade rundor) bland de som spelar golf i Sverige med 15% under hela perioden 2016-2018.

Detta händer i kampanjen 2018

2018 satsas ännu mer på onlineaktiviteter. Visit Swedens nya plattform i Danmark och Norge kommer att användas, och vi utnyttjar GolfSveriges kanaler till att främja erbjudanden och bokningar av både boende och starttider.

Som tidigare erbjuds två versioner av kampanjen. Ett baspaket, och ett premiumpaket.

  • relaterat

De utländska turisterna saknades under sommaren 2020

Trots att många svenskar semestrat i Sverige under sommaren har tappet av de utländska besökarna inneburit stora förändringar för besöksnäringen.

Stark efterfrågan på sverigeresor från tyska turister

Efter en sommar med starkt begränsat utlandsresande är tyskarnas längtan efter att få resa utomlands starkare än någonsin. Både flyg- och bussbranschen har påverkats av pandemin, något som förväntas gynna Sverige framåt.

High Chaparral drog snabbt mot pandemin

Med hjälp av noga förberedelser och kreativ personal har High Chaparral lyckats hålla parken öppen sommaren 2020. Sheriff, och tillika VD, Mathias Bergendahl berättar om arbetet som krävts. De har inte vunnit kriget mot Covid-19, men de gick segrande ur vårens och sommarens många tuffa dueller.

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.

Anpassa verksamheten för att minska smittspridning

När reserestriktionerna släpper är det viktigt att vi anpassat våra verksamheter så att gästerna kan känna sig trygga med att besöka oss. Här hittar du råd på åtgärder för att minska smittspridning.

Inspireras av goda exempel i coronatider

På den här sidan vill vi lyfta kommunikationsexempel som besöksnäringsföretag har gjort för att hantera den tuffa situationen kring Corona. Och även bra initiativ för att stötta.