Golfkampanj i Norge och Danmark

  • publicerad

Golfkampanjen syftar till att sätta Sverige på den danska och norska golfkartan. Kampanjen sker med Visit Sweden och Svenska Golfförbundet som partners, och flera andra regioner i Sverige deltar i den hittills framgångsrika marknadsföringen.

Under ett framgångsrikt samarbete 2013-2015 stärktes Sveriges position som golfdestination för danskar och norrmän. Det ledde till ett nytt samarbete som löper från 2016-2018.

Syftet med kampanjen är att kraftfullt positionera Sverige som ett attraktit golfresmål för danska och norska golfspelare. Målet är att öka såväl kännedom om svensk golf, som fler bokade ronder och ökad frekvens av spelade rundor.

Konkreta mål

  • Öka antalet bokade ronder med totalt 5% under perioden 2016-2018.
  • Öka kännedomen i den danska målgruppen med totalt 10% under hela perioden 2016-2018.
  • Bibehålla den höga kännedomen i Norge på nivå 70%.
  • Bibehålla den höga andel av målgruppen som har spelat golf i Sverige det senaste året på nivå 50% i Danmark och 70% i Norge.
  • Öka frekvensen (genomsnittligt antal spelade rundor) bland de som spelar golf i Sverige med 15% under hela perioden 2016-2018.

Detta händer i kampanjen 2018

2018 satsas ännu mer på onlineaktiviteter. Visit Swedens nya plattform i Danmark och Norge kommer att användas, och vi utnyttjar GolfSveriges kanaler till att främja erbjudanden och bokningar av både boende och starttider.

Som tidigare erbjuds två versioner av kampanjen. Ett baspaket, och ett premiumpaket.

  • relaterat

Inspireras av goda exempel i coronatider

På den här sidan vill vi lyfta kommunikationsexempel som besöksnäringsföretag har gjort för att hantera den tuffa situationen kring Corona. Och även bra initiativ för att stötta.

Så hanterar du som företagare situationen kring det nya coronaviruset

Här hittar du som företagare inom besöksnäringen information om hur du kan hantera den rådande situationen kring det nya coronaviruset (Covid-19).

Stor uppslutning på inspirationsdagen ”Småland - en cykelvänlig destination"

Den 9:e mars arrangerade vi på Smålands Turism en inspirationsdag kring cykling. Med över 80 deltagare var det fullt hus på Bauergården i Bunn, vilket är ett tydligt tecken på det stora intresse som finns kring cykelturism i Jönköpings län.

Se till att ditt boende är uppdaterat på HolidayCheck!

Just nu pågår en kampanj för Småland på den tyskspråkiga reseportalen HolidayCheck. Därför är det en bra idé att ha koll på hur sitt hotell eller boende presenteras på sidan.

Här är de nominerade till Årets Turismpris 2020!

Samtliga nominerade till Årets Turismpris har visat på föredömliga insatser för att utveckla besöksnäringen i Jönköpings län.

Nya trender på den globala online-marknaden

Röststyrning och progressiva webbappar, det är något man bör ha koll på menade Oliver Geldner Revenue Management och Distribution Expert på Taktikon, när han på Smålandsdagen talade om vilka globala trender som påverkar resebranschen.