Se till att ditt boende är uppdaterat på HolidayCheck!

  • publicerad

Just nu pågår en kampanj för Småland på den tyskspråkiga reseportalen HolidayCheck. Därför är det en bra idé att ha koll på hur sitt hotell eller boende presenteras på sidan.

Stor potential att nå nya kunder
Holidaycheck är den tyska marknadens motsvarighet till Tripadvisor. Med 25 miljoner besökare varje månad är webbsidan en viktig kanal att synas på om du vill arbeta mot tyska turister. Till holidaycheck.de hittar både turister som vill inspireras, planera och boka sin resa.

Sedan våren 2019 är hotell och boenden sökbara under regionen ”Småland”. Ett steg framåt i den digitala utvecklingen för att nå dem som redan har kännedom om och är intresserade av att boka sin resa till Småland.

Se till att informationen är uppdaterad!
Ditt boende kan finnas presenterat på HolidayCheck utan att du själv har lagt upp det. Det räcker med att en gäst själv laddar upp bilder, information och skriver en recension. Därför är det en bra investering att själv ladda upp representativa bilder och korrekt information. Lägg även tid på att besvara såväl positiva som negativa omdömen. Både tidigare gästers recensioner och hur boendet hanterar dem är en viktigt del i beslutet av en bokning.

Tips på hur du bemöter omdömen på sidor som HolidayCheck hittar du här.

Smålandskampanjen
Kampanjen är en del av marknadsföringen av vår destination på den tyska marknaden. På en sida om Småland på HolidayCheck presenterar vi intressanta besöksmål med text och bilder. Genom att närmare beskriva vad som finns att uppleva i regionen hoppas vi locka fler att boka sin semester i Småland.

Kampanjen pågår mellan oktober 2019 till slutet av februari 2020 och innebär att HolidayCheck driver trafik till sidan om Småland. Själva Smålandssidan kommer dock att ligga kvar på HolidayCheck tom september 2020. Du hittar Smålandssidan här.

Efter ett par månader kan vi nu se att besökstiden på Smålands kampanjsida i genomsnitt ligger på hela 11 minuter. Den höga lästiden gör att vi känner oss säkra på att kampanjen träffat rätt målgrupp.

Läs mer om HolidayCheck
https://smalandsturism.se/affarsutveckling/digital-narvaro/holidaycheck

  • relaterat

Kampanj - Emigrera till Småland i sommar!

Vår nylanserade kampanjsajt guidar besökarna till en drömsemester i de förlovade ”små landen”. På sajten finns guider med småländska pärlor från både smålänningar och gäster, boenden att boka och företag att besöka – drygt 300 st faktiskt.

Nu är nya cykelkartan här!

Cykelkartan för norra Småland presenterar ett 20-tal cykelrundor samt MTB-anläggningar. Här finns även tips på lokala cykeluthyrare, guideföretag, samt cykelvänliga boende och matställen längs med vägen.

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.

Kostnadsfri synlighet för besöksnäringen på Visit Smålands nya kampanjsajt!

I mitten av juni kommer Smålands Turism och Destination Småland att dra igång en stor turistkampanj. Navet är en kampanjsajt där vi kommer lista ett stort antal företag, upplevelser och aktiviteter. Ditt företag kan synas på sajten. Allt du behöver göra är att fylla i ett formulär.

Anpassa verksamheten för att minska smittspridning

När reserestriktionerna släpper är det viktigt att vi anpassat våra verksamheter så att gästerna kan känna sig trygga med att besöka oss. Här hittar du råd på åtgärder för att minska smittspridning.

Smålands Turism utbildar personal och under tiden betalar Region Jönköpings län lönerna

Smålands Turism har tagit fram en webbaserad utbildning för besöksnäringsföretag. Under utbildningen betalar Region Jönköpings län 70% av de faktiska personalkostnaderna för varje deltagare. Utbildningen innehåller även en separat del med Innovation Runway som sker i samarbete med Science Park.