Natur och Ekoturismföretagare erbjuds utvecklingscheck på upp till 150 000 kronor. Vi kan hjälpa till med din ansökan!

  • publicerad

Tillväxtverket erbjuder utvecklingscheckar till natur- och ekoturismföretag. Syftet är att företagen ska stärka sin förmåga att utveckla och ställa om sin verksamhet.

Företagen kan ansöka om 50 000-150 000 kronor för sitt projekt. Stödet gäller för investeringar, inventarier, konsulter, marknadsföring och personal. Ansökningar tas in löpande till och med 30 juni 2021 eller så länge pengarna räcker. För mer info läs mer om ansökan på tillväxtverkets sida: Utvecklingscheckar för företag inom natur– och ekoturism

Få hjälp med ansökan
För att stötta er företagare kommer vi att erbjuda hjälp med att fylla i ansökan till Tillväxtverket. Vi har anlitat Cecilia Henrikson, utbildad civilekonom med flerårig erfarenhet som projektledare och egenföretagare inom naturturism och äventyrsresor. Cecilia hjälper ett begränsat antal företag och varje företag har upp till 4 timmar till sitt förfogande. Först till kvarn gäller.

Kontakta Cecilia Henriksson
E-post: cecilia.henrikson@gmail.com
Tel: +46 (0)703 – 60 15 41

Kvinna i kajak
Cecilia Henrikson hjälper dig med ansökan till Tillväxtverket.
  • relaterat

Småland matchar tyskarnas resedröm även efter pandemin

Branschens trender är entydiga: tyskarna längtar efter att få resa men förväntar sig större flexibilitet, trygghet och säkerhet än tidigare. Det framgick på ITB, världens största fack- och konsumentmässa för turism, som i år var helt digital.

Kampanj för att stötta mötesbranschen i Jönköpings län

flotte på Vättern
Med glimten i ögat vill vi påminna om att Småland har tänkt till för att besökare ska kunna åka på konferens, bo på hotell och koppla av en stund när världen krisar mindre. Filmer i sociala medier kommer leda till en kampanjsajt där länets mötesanläggningar presenteras.

Småland ökade sitt PR-värde trots reserestriktioner!

kaffekanna häller upp kokkaffe i Småland
Pandemin tvingade oss att ställa in planerade pressresor under 2020. Men tack vare vårt konstanta arbete med journalister och influencers före utbrottet av covid-19, har fantastiska artiklar och utrymme i tysk tv gett ett stort genomslag!

De småskaliga bryggerierna blomstrar

Humle
Ska man prata lokala och småskaliga finns det all anledning att prata öl. Det är en uråldrig dryck som gått från att vara superlokal till att domineras av ölindustrins jättar, för att på senare tid åter kännetecknas av mångfald och ett ökande antal mindre, lokala producenter.

Ny kampanj ska lyfta Smålands nationaldag

Tjej äter marsipantårta i Småland.
För att skapa uppmärksamhet nationellt kör Smålands Turism tillsammans med Region Kalmar län i Kalmar och Destination Småland i Kronoberg en kampanj på Fössta tossdan i mass – smålänningarnas egen nationaldag! Genom sponsring i sociala medier vill vi sprida glädje med tååtor och småländska uttryck.

Pris av råvaror från Småland

Årets Turismpris -  en lokalt designad skulptur, tillverkad med råvaror från Smålands rika natur.
Årets Turismpris som delas ut av Smålands Turism är en lokalt designad skulptur, tillverkad med råvaror från Smålands rika natur.