IKEA-kampanj för Tyskland

  • publicerad

Tillsammans med Visit Sweden ingår Smålands Turism i en kampanj. Kampanjen vänder sig mot IKEA Family-medlemmar.

I oktober 2017 gick kampanjen kampanjen ut, och pågår under2017/18. Visit Sweden får tillgång till IKEAs kommunikationskanaler under ett helt år (gäller för Tyskland, Österrike, Schweiz och Italiens kanaler). Här kommuniceras (enbart i Tyskland) ca 10,6 miljoner IKEA FAMILY medlemmar via nyhetsbrev, postutskick, affischer i butik, exponering på ikea.de, radioutrop – något som har ett mediavärde på minst ca 8,9 milj EURO. I Svenska kronog blir det ca 82 milj SEK!

Visit Sweden för samtidigt förhandlingar med IKEA Spanien och Nederländerna om att delta i kampanjen. Dessa marknader kommer möjligen att ansluta under kampanjåret 2018.

82 miljoner kronor

Beräknas mediavärdet för kampanjen att bli i svenska kronor.

vill du veta mer?

  • relaterat

Småländsk mat med stor potential

”Sverige har nu 17 produkter med skyddad beteckning, och syftet med märkningarna är att öka konkurrenskraften och främja destinationsutveckling och landsbygdens ekonomi, samtidigt som konsumentens möjlighet att göra medvetna val ökar”. Det berättar Camilla Bender Larsson från Jordbruksverket.

Framtidens måltidsturism

”Framåt 2030 är hyperlokalt och autentiskt den stora trenden och efterfrågan”. Så säger Bianca Brandon Cox, projektledare inom ”Exportprogrammet för måltidsturism” på Visit Sweden, under den digitala kunskapsdagen som avhandlade senaste trend- och omvärldsanalysen om måltidsturism.  

Tipslista: decemberdryckerna från norra Småland

Vinterns högtider ligger framför oss. Med dem kommer kryddiga smaker, varma drycker och festliga tillställningar. I norra Småland finns flera kreativa dryckestillverkare att upptäcka, och med hjälp av måltidsexperterna Sven-Erik Larsson och Gustav Arnell presenterar vi vinterns must-have-drycker.

Nu är det läge att inspirera tyskarna inför semestern!

Tyskarna bokar vanligtvis sin sommarsemester redan i november, men till följd av pandemin väljer många att avvakta. Däremot har det nedstängda samhället och begränsade sociala kontakter bidragit till att många längtar bort och letar inspiration inför nästa resa. Nu har du chans att fånga upp dem!

Inspiration den digitala vägen när Smålands Turism arrangerade cykeldag

Syftet med dagen var att kartlägga var vi står i cykelutvecklingen, hur vi gemensamt som cykeldestination tar nästa steg och vilka resurser som finns och behövs.

Goda exempel visar (cykel)vägen framåt!

Med fokus på mountainbike anordnade vi en studieresan till Borgen Outdoor och Isaberg Mountain Resort. Här ville vi visa upp två anläggningar som kommit långt i sin utveckling och som därför kunde fungera som goda exempel.