IKEA-kampanj för Tyskland

  • publicerad
82 miljoner kronor

Beräknas mediavärdet för kampanjen att bli i svenska kronor.

Tillsammans med Visit Sweden ingår Smålands Turism i en kampanj. Kampanjen vänder sig mot IKEA Family-medlemmar.

I oktober 2017 gick kampanjen kampanjen ut, och pågår under2017/18. Visit Sweden får tillgång till IKEAs kommunikationskanaler under ett helt år (gäller för Tyskland, Österrike, Schweiz och Italiens kanaler). Här kommuniceras (enbart i Tyskland) ca 10,6 miljoner IKEA FAMILY medlemmar via nyhetsbrev, postutskick, affischer i butik, exponering på ikea.de, radioutrop – något som har ett mediavärde på minst ca 8,9 milj EURO. I Svenska kronog blir det ca 82 milj SEK!

Visit Sweden för samtidigt förhandlingar med IKEA Spanien och Nederländerna om att delta i kampanjen. Dessa marknader kommer möjligen att ansluta under kampanjåret 2018.

vill du veta mer?

  • relaterat

Trender på världens största resemässa

ITB-mässan i Berlin är en årlig återkommande mötes- och marknadsplats för världens alla destinationer och researrangörer. Smålands Turism fanns på plats för att presentera Småland och spana trender!

Brittiska cyklister lockas av Småland och "The Swedish Lifestyle"

Småland har potential att växa som cykeldestination på den brittiska marknaden.

Multiple use of forest

I skogen finns många affärsmöjligheter som ännu inte är förverkligade! Leader Linné Småland driver just nu projektet Multiple use of forest som syftar till Hållbar och Grön företagsutveckling inom skogsnärin…