IKEA-kampanj för Tyskland

  • publicerad

Tillsammans med Visit Sweden ingår Smålands Turism i en kampanj. Kampanjen vänder sig mot IKEA Family-medlemmar.

I oktober 2017 gick kampanjen kampanjen ut, och pågår under2017/18. Visit Sweden får tillgång till IKEAs kommunikationskanaler under ett helt år (gäller för Tyskland, Österrike, Schweiz och Italiens kanaler). Här kommuniceras (enbart i Tyskland) ca 10,6 miljoner IKEA FAMILY medlemmar via nyhetsbrev, postutskick, affischer i butik, exponering på ikea.de, radioutrop – något som har ett mediavärde på minst ca 8,9 milj EURO. I Svenska kronog blir det ca 82 milj SEK!

Visit Sweden för samtidigt förhandlingar med IKEA Spanien och Nederländerna om att delta i kampanjen. Dessa marknader kommer möjligen att ansluta under kampanjåret 2018.

82 miljoner kronor

Beräknas mediavärdet för kampanjen att bli i svenska kronor.

vill du veta mer?

  • relaterat

De utländska turisterna saknades under sommaren 2020

Trots att många svenskar semestrat i Sverige under sommaren har tappet av de utländska besökarna inneburit stora förändringar för besöksnäringen.

Stark efterfrågan på sverigeresor från tyska turister

Efter en sommar med starkt begränsat utlandsresande är tyskarnas längtan efter att få resa utomlands starkare än någonsin. Både flyg- och bussbranschen har påverkats av pandemin, något som förväntas gynna Sverige framåt.

High Chaparral drog snabbt mot pandemin

Med hjälp av noga förberedelser och kreativ personal har High Chaparral lyckats hålla parken öppen sommaren 2020. Sheriff, och tillika VD, Mathias Bergendahl berättar om arbetet som krävts. De har inte vunnit kriget mot Covid-19, men de gick segrande ur vårens och sommarens många tuffa dueller.

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.

Anpassa verksamheten för att minska smittspridning

När reserestriktionerna släpper är det viktigt att vi anpassat våra verksamheter så att gästerna kan känna sig trygga med att besöka oss. Här hittar du råd på åtgärder för att minska smittspridning.

Inspireras av goda exempel i coronatider

På den här sidan vill vi lyfta kommunikationsexempel som besöksnäringsföretag har gjort för att hantera den tuffa situationen kring Corona. Och även bra initiativ för att stötta.