Inbjudan till Nätverket autentiska måltidsupplevelser

  • publicerad

Platsbundna och hållbara måltidsupplevelser är en växande trend, och efterfrågan på helhetsupplevelser genom smak, berättelser, natur, hantverk och människor ökar. Därför startar nu Nätverket autentiska måltidsupplevelser – en samlingsplats för dig som vill utveckla och producera måltidsupplevelser.

Vill du lära mer om och utveckla efterfrågade måltidsupplevelser?
Gör det i ett nätverk där företagen och medarbetare möts och får tillgång till den senaste kunskapen om efterfrågan och trender för måltidsturismen. Samtidigt hjälps vi åt att utveckla befintliga kunskaper om vår regions unika smaker och berättelser. I detta ingår också upplevelseproduktion och kunskapen att kommunicera måltider.

Nätverket är ett forum för ny kunskap och fler affärer med syfte att påverka utvecklingen så att fler gäster ska smaka och uppleva vår regions smaker.

Nätverket Autentiska måltidsupplevelser erbjuder skräddarsydda möten och snabb förmedling av erbjudanden om relevanta utbildningar, medverkan i kampanjer, tävlingar, specialiststöd och annat med relevans för företagen som utvecklar måltidsupplevelser.

Nätverket är en del av Smålands Turisms och Visit Swedens insatser inom Måltidsprogrammet.

Pris: 300 kr/företag tom dec 2022
Anmäl till: anna.hegethorn@smalandsturism.se

  • relaterat

Småland matchar tyskarnas resedröm även efter pandemin

Branschens trender är entydiga: tyskarna längtar efter att få resa men förväntar sig större flexibilitet, trygghet och säkerhet än tidigare. Det framgick på ITB, världens största fack- och konsumentmässa för turism, som i år var helt digital.

Kampanj för att stötta mötesbranschen i Jönköpings län

flotte på Vättern
Med glimten i ögat vill vi påminna om att Småland har tänkt till för att besökare ska kunna åka på konferens, bo på hotell och koppla av en stund när världen krisar mindre. Filmer i sociala medier kommer leda till en kampanjsajt där länets mötesanläggningar presenteras.

Natur och Ekoturismföretagare erbjuds utvecklingscheck på upp till 150 000 kronor. Vi kan hjälpa till med din ansökan!

Kvinna i kajak
Tillväxtverket erbjuder utvecklingscheckar till natur- och ekoturismföretag. Syftet är att företagen ska stärka sin förmåga att utveckla och ställa om sin verksamhet.

Småland ökade sitt PR-värde trots reserestriktioner!

kaffekanna häller upp kokkaffe i Småland
Pandemin tvingade oss att ställa in planerade pressresor under 2020. Men tack vare vårt konstanta arbete med journalister och influencers före utbrottet av covid-19, har fantastiska artiklar och utrymme i tysk tv gett ett stort genomslag!

De småskaliga bryggerierna blomstrar

Humle
Ska man prata lokala och småskaliga finns det all anledning att prata öl. Det är en uråldrig dryck som gått från att vara superlokal till att domineras av ölindustrins jättar, för att på senare tid åter kännetecknas av mångfald och ett ökande antal mindre, lokala producenter.

Ny kampanj ska lyfta Smålands nationaldag

Tjej äter marsipantårta i Småland.
För att skapa uppmärksamhet nationellt kör Smålands Turism tillsammans med Region Kalmar län i Kalmar och Destination Småland i Kronoberg en kampanj på Fössta tossdan i mass – smålänningarnas egen nationaldag! Genom sponsring i sociala medier vill vi sprida glädje med tååtor och småländska uttryck.