Utveckla nya upplevelseprodukter

  • publicerad

Snart startar ett nytt program med Kurbits Produktutveckling export, denna gång med tema upplevelser.

Allt fler utländska resenärer intresserar sig för och väljer att resa till Sverige - och Småland. Därför ökar efterfrågan på köpbara upplevelseprodukter med boende och/eller aktiviteter. Programmet Kurbits, Produktutveckling för export är ett erbjudande till besöksnäringsföretagare att få relevant stöd och hjälp att utveckla säljbara produkter, samt i en mindre grupp dedikerade företagare lära om efterfrågan, marknader och tekniker. Genom att utveckla, paketera och erbjuda efterfrågade upplevelser, till rätt pris, i rätt kanaler och för de rätta målgrupperna, kan besöksnäringsföretagaren verkligen ta fördelar av denna växande näring.

Hur går det till?
Programmet består av 6 träffar där du lär känna andra företagare, skapar nya samabeten och utvecklar dina produkter mot den internationella marknaden - allt med gästen i fokus.
Vi jobbar med workshops, föreläsningar, konkreta verktyg och erfarenhetsutbyte där ni lär av varandra. Det är ett av framgångsrecepten i Kurbits.
I de 6 momenten varvar du teori med praktiskt arbete. Inbjudna experter och föreläsare ger tips och delar med sig av sina erfarenheter. Du får även en personlig coach som tillsammans med dig arbetar för att utveckla din verksamhet.

  1. Målgrupp och marknad
  2. Kunddriven produktutveckling
  3. B2B - Försäljning och prissättning
  4. B2C – onlinekoll
  5. Kulturer, värdskap och strategiska val
  6. Att lyckas med export –presentation av ditt erbjudande
  7. Inkl. 3 tillfällen med individuell coachning på ditt företag

Välkommen att anmäla dig till:
Christina Thorstensson
Processledare för Kurbits åt Smålands Turism
0706 343 415 | tjugoettkonsulten@gmail.com

Kurbits Export är ett produktutvecklingsprogram som vänder sig till företag som vill ta steget mot, eller ta nästa steg på, en internationell marknad. De företag som har deltagit, har med hjälp av programmet arbetat fram nya produkter och upplevelser för den internationella marknaden. Syftet med Produktutveckling för export är att företaget skall ta fram, marknadsföra och sälja nya, efterfrågade upplevelser för fler marknader än den svenska. Målet är ökad lönsamhet i företaget.

Upplevelser i den småländska naturen

vill du veta mer?

  • relaterat

Vill ditt företag synas i smålandskartan?

Med en plats i smålandskartan uppmärksammas ditt företag av både svenska och internationella besökare.

High Chaparral - Jönköpings läns representant till Stora Turismpriset 2020!

Med anledning av coronapandemin har Tillväxtverket ändrat kriterierna för Stora Turismpriset 2020. För att utveckla verksamheten ska organisationen på ett hållbart sätt arbetat för att vända nedgången till framgång. Smålands Turism har utsett High Chaparral som representant för Jönköpings län.

Stark efterfrågan på sverigeresor från tyska turister

Efter en sommar med starkt begränsat utlandsresande är tyskarnas längtan efter att få resa utomlands starkare än någonsin. Både flyg- och bussbranschen har påverkats av pandemin, något som förväntas gynna Sverige framåt.

Utdelning av Årets turismpris flyttas fram

På grund av pandemin har Jönköpingsgalan och prisutdelningen av Årets Turismpris 2020 i Jönköpings län blivit framflyttad till januari 2021.

High Chaparral drog snabbt mot pandemin

Med hjälp av noga förberedelser och kreativ personal har High Chaparral lyckats hålla parken öppen sommaren 2020. Sheriff, och tillika VD, Mathias Bergendahl berättar om arbetet som krävts. De har inte vunnit kriget mot Covid-19, men de gick segrande ur vårens och sommarens många tuffa dueller.

Kampanj - Emigrera till Småland i sommar!

Vår nylanserade kampanjsajt guidar besökarna till en drömsemester i de förlovade ”små landen”. På sajten finns guider med småländska pärlor från både smålänningar och gäster, boenden att boka och företag att besöka – drygt 300 st faktiskt.