Är du vår nya digitala kommunikatör?

  • publicerad

Nu utökar vi vårt team med ytterligare en kommunikatör med fokus på digitala kanaler! Läs mer om tjänsten och vad vi erbjuder.

Vill du vara med på en häftig resa i en spännande bransch där det hela tiden är dialoger och människor i rörelse?

Vi är en liten organisation med höga ambitioner som dessutom är mitt i ett spännande utvecklingsskede. Gillar du tanken på att få jobba såväl internationellt som nationellt och regionalt? Då kan detta vara en drömroll för dig - vi söker en digital kommunikatör till vårt kontor på Werket i centrala Jönköping!

Hör vår kommunikatör Hanna berätta mer om tjänsten i Addpeoples podd, ca 10 min.

Arbetsuppgifter
I rollen som digital kommunikatör kommer du framförallt att arbeta operativt, i nära samarbete med vår strategiska kommunikatör. Du kommer arbeta med att skapa kommunikation, publicera och följa upp innehåll i våra digitala kanaler, sociala medier och på webben.
Du skriver engagerade och målgruppsanpassade texter för olika syften och digitala plattformar. I samarbete med våra kollegor i Kalmar och Kronobergs län marknadsför vi Småland under varumärket Visit Småland. Stort fokus ligger på utländska marknader, men på senare år är även den svenska marknaden viktig. En annan rolig och viktig del är att samverka med externa aktörer i olika kommunikationsprojekt, till exempel Visit Sweden, varumärket Visit Småland, Visit South Sweden med flera.

Detta kan du
För att lyckas i rollen behöver du en väl utvecklad förmåga att självständigt planera, genomföra och följa upp olika aktiviteter inom vårt kommunikationsområde. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift till olika målgrupper. Du har lätt för att möta nya människor och situationer. Kommunikation är verkligen ditt område!

Detta är du
Som person är du nyfiken och öppen för att lära dig mer om hållbar besöksnäring och brinner för att ligga i framkant i digital kommunikation. För dig är det viktigt att omvärldsbevaka kontinuerligt för att hålla dig uppdaterad när det gäller digitala verktyg och trender. Du är prestigelös, flexibel och genuint intresserad av hur språket kan fånga olika människor – det är det som gör dig till en duktig kommunikatör.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utveckla och utvecklas tillsammans med oss. För oss är det viktigt att man är en del i gänget.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation/marknadskommunikation eller annan utbildning som vi bedömer vara relevant.

För oss är våra värderingar viktiga och vi vill även att du känner att dessa är viktiga för dig: Engagemang, Ärlig kommunikation, Öppenhet, Professionalism, Omtanke och lekfullhet.

För att passa in i vårt härliga gäng tror vi också att du har praktisk erfarenhet av:

  • sociala medier: planera, skapa innehåll, mäta & följa upp
  • CMS-verktyg
  • e-postutskick
  • Photoshop & Indesign.

Extra glada blir vi om du har erfarenhet av:

  • Illustrator & Premiere Pro
  • foto- och filmproduktion
  • kommunikation för både B2B och B2C
  • schemaläggnings- och annonseringsverktyg för sociala medier besöksnäringen.
  • tyska eller danska språkkunskaper.

Bra att veta
Du rapporterar till VD Helene Berg, men det praktiska arbetet styrs av vår strategiska kommunikatör Hanna Carlholt Jarl.
Placering i centrala Jönköping men möjlighet till visst arbete hemifrån.

Vilka är vi?
Smålands Turism AB ägs av Region Jönköpings län och har i uppdrag att utveckla, marknadsföra och främja besöksnäringen i länet. Det gör vi genom att driva utvecklingsprojekt för företag, sprida kunskap via digitala kommunikationsplattformar och driva nätverk med alla typer av aktörer, affärsinriktade och offentliga. Våra insatser sker på regional, nationell och internationell nivå.

Intresserad av tjänsten?
Tjänsten är nu tillsatt.

Digital kommunikatör sökes
  • relaterat

Skicka in din nominering till Årets Turismpris

Trakt forest hotel tar emot pris på scen 2023
Varje år delar vi på Smålands Turism ut Årets Turismpris till företag, organisationer eller föreningar som har gjort avtryck och bidragit till att utveckla besöksnäringen i Jönköpings län. Var med och nominera ett företag inom besöksnäringen som du tycker förtjänar årets pris!

Småland syns i Europeisk media

Ett journalistbesök på Grafitgrå i Kaxholmen. Journalisten fotar ägaren med en växt framför butiken, snö runtomkring dem.
Förra året välkomnade vi drygt 40 journalister och influencers, där majoriteten kom från Tyskland. De nederländska pressutskicken samt en pressresa med fokus familj var några av höjdpunkterna.

200 deltagare på Smålandsdagen 2023!

Erik Modig som står på scenen och föreläser om hur du når ut till nya och befinliga kunder. Publik runtomkring, slides bakom honom, bollformade lampor som hänger över publiken.
Föreläsningar om trender, marknadsföring och AI, mingel med företag inom besöksnäringen och show med Prussiluskan och poliserna Kling och Klang. En fantastisk dag för besöksnäringen i Småland helt enkelt!

Småland hjälper dig att synas online!

två kvinnor pekar på en karta på en mobiltelefon
Nu har vi möjlighet att erbjuda ditt företag hjälp att synas online – helt kostnadsfritt! Träffa våra digitala coacher som tar fram en plan efter just ditt företags utmaningar.

Jönköpings län lockar allt fler utländska besökare

Tysk turist som sitter i en vagn tillsammans med andra turister och fotar älgar på Skullaryds Älgpark.
Trots regn och rusk kom turisterna till Jönköpings län. Nästan hälften av sommarens totala gästnätter spenderades under juli, men under augusti sjönk det rejält. Det största tappet under sommaren var de svenska turisterna, framför allt de som övernattar på camping.

En spirande sommar för Rosenlunds rosarium och herrgård

Rosenlunds herrgård, baksidan
Tillsammans med Destination Jönköping är vi med och utvecklar platsen Rosenlunds rosarium och herrgård. Denna sommar var den första där det erbjöds fasta guidade vandringar samt en mängd nya aktiviteter och evenemang.