Ansök om utvecklingsmedel för besöksnäringsföretag!

  • publicerad

Tillväxtverket lättar på reglerna för att fler företag inom besöksnäringen ska ha möjlighet att ansöka om mikrostöd.

Mikrostödet riktar sig till företag inom besöksnäringen som vill utveckla erbjudanden och attrahera nya, internationella gäster. Efterfrågan på upplevelser och produkter inom natur, kultur, mat och äventyr är stark - och växande. Målet med mikrostödet är att öka andelen internationellt konkurrenskraftiga företag i vår region som arbetar med hållbara upplevelser.
Totalt finns 500.000 kr i mikrostöd i Jönköpings län.

Mikrostöd kan sökas av företag som:
• vill utveckla sin verksamhet mot internationella marknader
• har en årlig omsättning på minst 250 000 kronor och högst 4,5 miljoner kronor
• har sin ekonomi i ordning

Ansök om mikrostöd
Mer information om mikrostöd och hur du söker finns på Tillväxtverkets webbsida.

UPPDATERAD INFORMATION
Utlysningen för Mikrostöd Naturturism har blivit förlängd, vilket innebär att den 14 juni 2019 är sista dag för företag att registrera en ansökan.
Inkomna ansökningar behandlas löpande och datumet kan därför kortas om tillsatta pengar tar slut.

naturturism i Jönköpings län

vill du veta mer?

  • relaterat

Småland matchar tyskarnas resedröm även efter pandemin

Branschens trender är entydiga: tyskarna längtar efter att få resa men förväntar sig större flexibilitet, trygghet och säkerhet än tidigare. Det framgick på ITB, världens största fack- och konsumentmässa för turism, som i år var helt digital.

Kampanj för att stötta mötesbranschen i Jönköpings län

flotte på Vättern
Med glimten i ögat vill vi påminna om att Småland har tänkt till för att besökare ska kunna åka på konferens, bo på hotell och koppla av en stund när världen krisar mindre. Filmer i sociala medier kommer leda till en kampanjsajt där länets mötesanläggningar presenteras.

Natur och Ekoturismföretagare erbjuds utvecklingscheck på upp till 150 000 kronor. Vi kan hjälpa till med din ansökan!

Kvinna i kajak
Tillväxtverket erbjuder utvecklingscheckar till natur- och ekoturismföretag. Syftet är att företagen ska stärka sin förmåga att utveckla och ställa om sin verksamhet.

Småland ökade sitt PR-värde trots reserestriktioner!

kaffekanna häller upp kokkaffe i Småland
Pandemin tvingade oss att ställa in planerade pressresor under 2020. Men tack vare vårt konstanta arbete med journalister och influencers före utbrottet av covid-19, har fantastiska artiklar och utrymme i tysk tv gett ett stort genomslag!

De småskaliga bryggerierna blomstrar

Humle
Ska man prata lokala och småskaliga finns det all anledning att prata öl. Det är en uråldrig dryck som gått från att vara superlokal till att domineras av ölindustrins jättar, för att på senare tid åter kännetecknas av mångfald och ett ökande antal mindre, lokala producenter.

Ny kampanj ska lyfta Smålands nationaldag

Tjej äter marsipantårta i Småland.
För att skapa uppmärksamhet nationellt kör Smålands Turism tillsammans med Region Kalmar län i Kalmar och Destination Småland i Kronoberg en kampanj på Fössta tossdan i mass – smålänningarnas egen nationaldag! Genom sponsring i sociala medier vill vi sprida glädje med tååtor och småländska uttryck.