Multiple use of forest

  • publicerad

I skogen finns många affärsmöjligheter som ännu inte är förverkligade!

Leader Linné Småland driver just nu projektet Multiple use of forest som syftar till Hållbar och Grön företagsutveckling inom skogsnäringen. Det innebär möjlighet för dig som är kreativ på landsbygden och som jobbar med skogen att utveckla ditt företagande med hjälp av coachning och internationella studieresor med inspiration hur länderna utnyttjar skogen inom b.la. turism samt vilken roll skogen kan ta i ett samhälle med mer bioenergi. Du har möjlighet att ta del av hela projektet eller bara plocka de delar som berör dig, under hela projekttiden fram till sommaren 2020.

De delar som projektet innehåller är:
• Utveckla din produkt eller tjänst genom stöttning i projektet vid med hjälp av rådgivare.
• Få inspiration genom studieresa till Luxemburg, Portugal eller Finland.
• Ta del av och delta i en skoglig kommunikationsplattform tillsammans med Linnéuniversitet.

Läs mer om projektet på leaderlinne.se

Kontakt hos Leader Linnè
Åsa Westström, Projektledare Multiple use of forest
Tel: 070-560 0262
Mail: asa@leaderlinne.se

Multiple use of forest skog

länkar

  • relaterat

Här är de nominerade till Årets Turismpris 2020!

Samtliga nominerade till Årets Turismpris har visat på föredömliga insatser för att utveckla besöksnäringen i Jönköpings län.

Nya trender på den globala online-marknaden

Röststyrning och progressiva webbappar, det är något man bör ha koll på menade Oliver Geldner Revenue Management och Distribution Expert på Taktikon, när han på Smålandsdagen talade om vilka globala trender som påverkar resebranschen.

Så lyckas du i sociala medier

Sociala medier har funnits en tid nu och de flesta har en Facebooksida och några kanske även jobbar med Instagram. Men hur kan sociala medier skapa affärsnytta? Om det pratade Chrille Peterson, digital strateg och affärsutvecklare, på Smålandsdagen.

Närvaro viktigast under kundens digitala resa

Att vara digitalt närvarande och bokningsbar är grunden för att lyckas, det var ett tydligt budskap när Charlotta Barnden Uddén, Head of Partner Insight på Visit Sweden föreläste på Smålandsdagen.

Destinationens digitala roll

Chrille Petersson liknade den digitala kundresan vid en serpentinväg i Alperna under sin föreläsning på Smålandsdagen, snirklande, brant och med tvära svängar. Han skickade med några tips på vägen hur man som destination på bästa sätt möter kunden under resans gång.

Smålands måltidsupplevelser lanseras globalt

När Sverige skall inspirera internationella besökare till måltidsupplevelser och aktiviteter i den svenska naturen, spelar Småland och vårt län en stor roll.