One Day Walks

  • publicerad

One Day Walks är företaget som står bakom en mängd guideböcker världen över under temat vandring. Tillsammans med dem kommer vi att ta fram en för Småland; ”Wandelen in Småland” och ”Wanderen in Småland” då vi avser att översätta produktionen till tyska också.

Guideboken kommer att säljas i Nederländerna, Belgien, Schweiz, Tyskland och Österrike, och kommer innehålla fakta om cirka 20 smålandsleder. Under sommaren 2018 kommer lederna att fotas och vandras under ett par veckor. Motsvarande arbete görs i de två andra smålandslänen.

Guideboken beräknas vara färdig för distribution i december 2018.

Vi hoppas och önskar att innehållet i denna guidebok ska inspirera våra företag till att ta fram flera bokningsbara produkter under temat ”vandring” – det finns en stor efterfrågan på detta!

Kriterier för One Day Walks:

  • Turer ska 10 – 22 km långa
  • Det ska vara en bra blandning mellan korta och länga turer
  • Turerna ska leda tillbaka till startpunkten
  • Terrängen och naturen bör vara varierad
  • Fokus ska ligga på naturupplevelserna
  • Markering längs lederna är bra, men inte nödvändigt
  • Turerna ska vara tillgängliga för alla med medelkondition
  • Ingen klättring

vill du veta mer?

  • relaterat

Nya trender på den globala online-marknaden

Röststyrning och progressiva webbappar, det är något man bör ha koll på menade Oliver Geldner Revenue Management och Distribution Expert på Taktikon, när han på Smålandsdagen talade om vilka globala trender som påverkar resebranschen.

Så lyckas du i sociala medier

Sociala medier har funnits en tid nu och de flesta har en Facebooksida och några kanske även jobbar med Instagram. Men hur kan sociala medier skapa affärsnytta? Om det pratade Chrille Peterson, digital strateg och affärsutvecklare, på Smålandsdagen.

Närvaro viktigast under kundens digitala resa

Att vara digitalt närvarande och bokningsbar är grunden för att lyckas, det var ett tydligt budskap när Charlotta Barnden Uddén, Head of Partner Insight på Visit Sweden föreläste på Smålandsdagen.

Destinationens digitala roll

Chrille Petersson liknade den digitala kundresan vid en serpentinväg i Alperna under sin föreläsning på Smålandsdagen, snirklande, brant och med tvära svängar. Han skickade med några tips på vägen hur man som destination på bästa sätt möter kunden under resans gång.

Stort fokus på digitalisering under Smålandsdagen

Digitaliseringen är full av möjligheter för företag och destinationer, och under Smålandsdagen 2019 lärde vi oss hur vi bäst tar tillvara på dem.

Kunskapsdag om lockande måltidsupplevelser

Efterfrågan på platsbundna måltidsupplevelser med ärlig mat ökar. Den 27 september hölls en välbesökt dag för ökad kunskap och inspiration om hur företagen i länet kan skapa affärer och nå fler målgrupper. Platsen var Wallby Säteri.