Outdoor Active

  • publicerad

Outdooractive är till för att informera och inspirera om högkvalitativa turer.

Outdooractive informerar och inspirerar

Högkvalitativa turer som beskrivs professionellt av redaktörer, insider tips och rekommendationer från samhället eller verktyg för egen turplanering är gratis tillgängliga för den idrottsaktiva målgruppen. Med omfattande reseinformation inklusive GPS-tracks, vägbeskrivningar och utomhuskartografi är Outdooractive Europas största utomhusplattform.

Uppmärksamhet för din region

Information från regioner över hela Europa med detaljerade beskrivningar, höjdpunkter eller de bästa turerna för alla utomhusaktiviteter är den perfekta inspirationen. Outdooractive är den bästa informationskällan i samarbete med destinationer och deras högkvalitativa och attraktiva innehåll.

Direktmarknadsföring: vår community

Vår snabbt växande samhället erbjuder dig en attraktiv målgrupp för dina direkta marknadsföringskampanjer. Bannerannonsering, newsletter eller tävlingar - kontakta våra registrerade, utomhus entusiastiska medlemmar samt ditt eget varumärke med din kampanj.

Generera räckvidd och medvetenhet

Använd vår plattform och placera din region i fokus för utomhusentusiasterna.

Målgruppen

  • Användarna av outdooractive.com
    • Merän2.500.000besökareimånadenringeruppigenomsnitt2,8sidor
    • Över500000registrerademedlemmaräraktivaiutomhusaktiviteten
    • 40,3%avanvändarnaärmellan35och54årgamla
    • 52,5%avanvändarnaharenbruttomånadsinkomstpå3000euroellermer • 56,7%avanvändarnaavoutdooractive.comärmanligaoch43,3%ärkvinnor • Över100000nyhetsbrevskontakterpermånad

Målgruppen efter regioner

  • Användarna av outdooractive.com
    • 70%avallaanvändarekommerfrånTyskland,10%frånÖsterrikeoch6%frånSchweiz
    • 2%varholländskaochitalienska,resterande10%kommerfrånandraländer
    • Undervintermånadernaökadeandelenösterrikiskabesökaretill12%ochdeschweiziska
    besökarna till 8%

vill du veta mer?

  • relaterat

200 deltagare på Smålandsdagen 2023!

Erik Modig som står på scenen och föreläser om hur du når ut till nya och befinliga kunder. Publik runtomkring, slides bakom honom, bollformade lampor som hänger över publiken.
Föreläsningar om trender, marknadsföring och AI, mingel med företag inom besöksnäringen och show med Prussiluskan och poliserna Kling och Klang. En fantastisk dag för besöksnäringen i Småland helt enkelt!

Trender och spännande möten på världens största resemässa

Inne på ITB mässan i Berlin. Vi ser Visit Swedens monter med resterande svenska regioner.
”Welcome back World” – dessa var orden deltagare möttes av på världens största resemässa ITB, som i år arrangerades fysiskt för första gången sedan 2019. Hela Småland delade ett gemensamt bord där både förbokade och spontana möten ägde rum, med researrangörer, press och andra intressenter.

Tyska trendspaningar 2023

Familj som campar i sin husbil på sommaren med natur och vatten runtomkring dem.
Tre trendspaningar kring den tyska resenären är att de kommer i högre grad kunna jobba på avlägsen plats, de vill ha mer hälsoinspirerade resor och förväntar sig en hög standard på de boenden som de väljer ut. Även camping är något som trendar för målgruppen.

Paketresor, tyska 65-plussare, service och hållbarhet - de nya trenderna framöver

Under en uppskattad föreläsning i februari "Marknadstrender och efterfrågan på hållbarhet" delade vår vd Helene Berg med sig av nya trender och viktiga kriterier som prioriteras hos tyska resenärer framöver samt vad skandinaviska resenärer förväntar sig inom hållbarhet.

Måltidsupplevelsens framtid

Måltidsupplevelser blir framöver en större del av en destinations attraktion. Måltidsturism är inte längre en ”nischaktivitet” utan en aktivitet för alla. UNWTO pekar på att en tredjedel av resenärers hela resebudget läggs på mat och måltid. Men vad är det man vill lägga sina pengar på?

Möt den medvetne resenären!

personer skrattar och äter utomhus
Morgondagens resenär lägger stor vikt vid hållbara val, naturliga och hälsosamma upplevelser samt värderar växtbaserade alternativ väldigt högt, vid matbordet. Hur kan vi möta dessa förväntningar i erbjudanden och upplevelsepaket?