Är du vår nya projektkoordinator?

  • publicerad

Smålands Turism AB ägs av Region Jönköpings län och har i uppdrag att utveckla, marknadsföra och främja besöksnäringen genom insatser på regional, nationell och internationell nivå. Vi erbjuder hög kompetens och samordning inom turismområdet genom våra kommunikationsplattformar och genom att skapa affärsmöjligheter och samverkan som stärker regionens konkurrensförmåga. Det i sin tur genererar lönsam tillväxt i regionen och för dess företag.

Arbetsuppgifter
Smålands Turism AB erbjuder utbildningar, omvärldsanalyser, kontaktnät, workshops, coachning etc. till företagen som jobbar inom besöksnäringen i Jönköpings län. Nu söker vi en ”spindel i nätet” som kan hålla ihop aktiviteter och stötta våra affärsutvecklare. I tjänsten ingår det att sälja in, arrangera och följa upp workshops, events och nätverksträffar. Rollen präglas av många kontakter med besöksnäringen, organisationer och föreningar inom länet. Samt med aktuella myndigheter.

Din profil
Du är professionell, har dokumenterad erfarenhet av att bygga affärsmässiga nätverk och har en bra samarbetsförmåga. Du är en god skribent och gillar att ta dig an dina arbetsuppgifter noggrant och systematiskt. Du bör även ha en känsla för god service och vara beredd på andra arbetsuppgifter. Kvälls- och helgarbete kan förekomma.

  • Du har eftergymnasial utbildning, gärna inom turism, marknadsföring och/eller kommunikation
  • Professionell bakgrund kopplat till besöksnäringen
  • Har erfarenhet av att arrangera event/möten/konferenser
  • Behärskar Office 365 samt Photoshop och Indesign
  • Du hanterar moderna verktyg för inbjudningar, publicering på webb samt sociala medier
  • Flytande svenska i tal och skrift, samt goda engelskkunskaper

För att lyckas i rollen behöver du ha en väl utvecklad förmåga av att självständigt planera, genomföra och följa upp aktiviteter. Du brinner för utveckling av besöksnäringen och vill bidra till utvecklingen av en växande och hållbar besöksnäring i vårt län. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor kring spännande frågor i en näring med tillväxt.

Om anställningen
Tjänsten är en projektanställning på heltid tom våren 2023. Tillträde så snart som möjligt. Placering är på Smålands Turism kontor i Jönköping.
Projektet är finansierat via Tillväxtverket och Region Jönköpings län.

Ansökan
Tiden för den här ansökan har gått ut.

  • relaterat

Nu är det läge att inspirera tyskarna inför semestern!

Tyskarna bokar vanligtvis sin sommarsemester redan i november, men till följd av pandemin väljer många att avvakta. Däremot har det nedstängda samhället och begränsade sociala kontakter bidragit till att många längtar bort och letar inspiration inför nästa resa. Nu har du chans att fånga upp dem!

Goda exempel visar (cykel)vägen framåt!

Med fokus på mountainbike anordnade vi en studieresan till Borgen Outdoor och Isaberg Mountain Resort. Här ville vi visa upp två anläggningar som kommit långt i sin utveckling och som därför kunde fungera som goda exempel.

De utländska turisterna saknades under sommaren 2020

Trots att många svenskar semestrat i Sverige under sommaren har tappet av de utländska besökarna inneburit stora förändringar för besöksnäringen.

Stark efterfrågan på sverigeresor från tyska turister

Efter en sommar med starkt begränsat utlandsresande är tyskarnas längtan efter att få resa utomlands starkare än någonsin. Både flyg- och bussbranschen har påverkats av pandemin, något som förväntas gynna Sverige framåt.

High Chaparral drog snabbt mot pandemin

Med hjälp av noga förberedelser och kreativ personal har High Chaparral lyckats hålla parken öppen sommaren 2020. Sheriff, och tillika VD, Mathias Bergendahl berättar om arbetet som krävts. De har inte vunnit kriget mot Covid-19, men de gick segrande ur vårens och sommarens många tuffa dueller.

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.