Smålands Turism AB söker en projektkoordinator

  • publicerad

Är du vår nästa projektkoordinator?

Smålands Turism AB ägs gemensamt av Region Jönköpings län och dess 13 kommuner. Vårt uppdrag är utveckling, marknadsföring och främjande av besöksnäringen genom insatser på regional, nationell och internationell nivå. Vi erbjuder hög kompetens och samordning inom besöksnäringen samt utvecklar plattformar för marknadsföring och samverkan som stärker regionens konkurrensförmåga och genererar lönsam tillväxt.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill hjälpa oss att stärka besöksnäringen genom att arbeta tätt ihop med företagen. Smålands Turism AB erbjuder utbildningar, omvärldsanalyser, kontaktnät, workshops, coachning etc. till företagen och söker en ”spindel i nätet” som kan hålla ihop aktiviteter och stötta våra affärsutvecklare. Förutom det ingår det även att arrangera och sälja in workshops, events och konferenser etc. Rollen präglas av många kontakter med besöksnäringen inom länet.

Cirka hälften av tiden kommer att ägnas åt att leda ett eget projekt som utförs med hjälp av extern kompetens. Projektet syftar till att hjälpa småföretagare att ta nästa steg i digitaliseringen av turismnäringen och involverar personlig coachning för att hantera bl.a. Google My Business, TripAdvisor, Holiday Check, digital bokning etc.

Din profil
Du är professionell och har dokumenterad erfarenhet av att bygga affärsmässiga nätverk, är strukturerad och ordningsam och kan hålla många bollar i luften samtidigt utan att bli stressad. Du bör även ha en känsla för god service och vara beredd på att andra arbetsuppgifter kan dyka upp, även utanför kontorstid.

  • Du har eftergymnasial utbildning, gärna inom turism, marknadsföring och/eller kommunikation
  • Professionell bakgrund kopplat till besöksnäringen
  • Har erfarenhet av att arrangera event/möten
  • Behärskar Office 365 samt Facebook och Instagram.
  • Fördel är kunskaper om Google My Business samt digitala bokningssystem inom besöksnäringen
  • Flytande svenska i tal och skrift
  • Goda engelskkunskaper

För att lyckas i rollen behöver du ha en väl utvecklad förmåga av att självständigt planera, genomföra och följa upp aktiviteter. Du brinner för utveckling av besöksnäringen och vill bidra till utvecklingen av en växande och hållbar besöksnäring i vårt län. Hos oss får du arbeta tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor kring spännande frågor i en näring med tillväxt.

Tjänsten är en projektanställning tom maximalt 2019-12-31 på heltid. Möjlighet kan finnas att dela upp tjänsten i två deltidstjänster beroende på kvalifikationer. Tillträde så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan senast den 6 september.
Ansökan skickas till helene.berg@smalandsturism.se.

Välkommen med din ansökan!

vill du veta mer?

  • relaterat

De utländska turisterna saknades under sommaren 2020

Trots att många svenskar semestrat i Sverige under sommaren har tappet av de utländska besökarna inneburit stora förändringar för besöksnäringen.

Stark efterfrågan på sverigeresor från tyska turister

Efter en sommar med starkt begränsat utlandsresande är tyskarnas längtan efter att få resa utomlands starkare än någonsin. Både flyg- och bussbranschen har påverkats av pandemin, något som förväntas gynna Sverige framåt.

High Chaparral drog snabbt mot pandemin

Med hjälp av noga förberedelser och kreativ personal har High Chaparral lyckats hålla parken öppen sommaren 2020. Sheriff, och tillika VD, Mathias Bergendahl berättar om arbetet som krävts. De har inte vunnit kriget mot Covid-19, men de gick segrande ur vårens och sommarens många tuffa dueller.

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.

Anpassa verksamheten för att minska smittspridning

När reserestriktionerna släpper är det viktigt att vi anpassat våra verksamheter så att gästerna kan känna sig trygga med att besöka oss. Här hittar du råd på åtgärder för att minska smittspridning.

Inspireras av goda exempel i coronatider

På den här sidan vill vi lyfta kommunikationsexempel som besöksnäringsföretag har gjort för att hantera den tuffa situationen kring Corona. Och även bra initiativ för att stötta.