RESA - matchmaking med researrangörer

  • publicerad

Det upparbetade konceptet RESA finns för den tyska marknaden, med syftet att öka det svenska produktutbudet hos researrangörer i tysktalande länder.

Ett upparbetat koncept är RESA på den tyska marknaden. Syftet med projektet som startades 2005, var att öka det svenska produktutbudet hos tyska researrangörer, men även på marknaderna Schweiz och Österrike. Samma koncept har med gott resultat senare även använts på den Belgiska marknaden.
Projektet drivs i regi av VisitSweden i Tyskland. Kontakter till arrangörer i respektive land förmedlas och på workshops finns tillfälle för oss att sälja in de produkter som efterfrågas.

Vi arbetar med öka researrangörernas kunskap om vår destination och produktutvecklar aktiviteter och upplevelser efter de tyska researrangörernas och resenärernas efterfrågan. Antalet deltagande researrangörer i Tyskland är ett 100-tal och medverkande företag från Jönköpings län ca 25.

Är du intresserad av att veta mer om detta? Kontakta Hanna Glans.

vill du veta mer?