RESA - matchmaking med researrangörer

  • publicerad

Det upparbetade konceptet RESA finns för den tyska marknaden, med syftet att öka det svenska produktutbudet hos researrangörer i tysktalande länder.

Ett upparbetat koncept är RESA på den tyska marknaden. Syftet med projektet som startades 2005, var att öka det svenska produktutbudet hos tyska researrangörer, men även på marknaderna Schweiz och Österrike. Samma koncept har med gott resultat senare även använts på den Belgiska marknaden.
Projektet drivs i regi av VisitSweden i Tyskland. Kontakter till arrangörer i respektive land förmedlas och på workshops finns tillfälle för oss att sälja in de produkter som efterfrågas.

Vi arbetar med öka researrangörernas kunskap om vår destination och produktutvecklar aktiviteter och upplevelser efter de tyska researrangörernas och resenärernas efterfrågan. Antalet deltagande researrangörer i Tyskland är ett 100-tal och medverkande företag från Jönköpings län ca 25.

Är du intresserad av att veta mer om detta? Kontakta Hanna Glans.

vill du veta mer?

  • relaterat

Nya trender på den globala online-marknaden

Röststyrning och progressiva webbappar, det är något man bör ha koll på menade Oliver Geldner Revenue Management och Distribution Expert på Taktikon, när han på Smålandsdagen talade om vilka globala trender som påverkar resebranschen.

Så lyckas du i sociala medier

Sociala medier har funnits en tid nu och de flesta har en Facebooksida och några kanske även jobbar med Instagram. Men hur kan sociala medier skapa affärsnytta? Om det pratade Chrille Peterson, digital strateg och affärsutvecklare, på Smålandsdagen.

Närvaro viktigast under kundens digitala resa

Att vara digitalt närvarande och bokningsbar är grunden för att lyckas, det var ett tydligt budskap när Charlotta Barnden Uddén, Head of Partner Insight på Visit Sweden föreläste på Smålandsdagen.

Destinationens digitala roll

Chrille Petersson liknade den digitala kundresan vid en serpentinväg i Alperna under sin föreläsning på Smålandsdagen, snirklande, brant och med tvära svängar. Han skickade med några tips på vägen hur man som destination på bästa sätt möter kunden under resans gång.

Multiple use of forest

I skogen finns många affärsmöjligheter som ännu inte är förverkligade! Leader Linné Småland driver just nu projektet Multiple use of forest som syftar till Hållbar och Grön företagsutveckling inom skogsnärin…

Utveckling inom cykelturismen

På den välrenommerade cykelmässan Velofollies i Belgien samlas cykeltillverkare, researrangörer och boendeanläggningar med fokus på cykel, samt cykelintresserade privatpersoner.