HolidayCheck har lagt till Småland som destination!

  • publicerad
Småland röd stuga
Boende på Wallby Säteri

Småland är numer sökbart som semesterdestination för 25 miljoner tysktalande turister på holidaycheck.de. Ett stort steg framåt i vår digitala utveckling!

HolidayCheck är relativt okänt i Sverige men är den mest besökta och trovärdiga reseportalen på de tyskspråkiga marknaderna. Närmare bestämt 25 miljoner tysktalande turister besöker webbsidan varje månad. HolidayChecks storhet ligger i deras hotellrecensioner, likt Trip Advisor, men till skillnad från Trip Advisor används också HolidayCheck av över 100 tyska researrangörer som TUI, Thomas Cook och Neckermann. HolidayCheck är så stort att det påverkar hotellens ranking på Google och andra meta-search sajter som Trivago och Kayak. HolidayCheck är med andra ord en viktig partner för alla boenden, inte bara på de tyskspråkiga marknaderna.

Småland listas på HolidayCheck
Efter förhandlingar har nu HolidayCheck lagt till "Småland“ som en semesterdestination och gjort Småland sökbart på holidaycheck.de för första gången. Tidigare kunde man endast söka på våra städer. Ett stort steg framåt i vår digitala utveckling!

Småland kommer också att förstärkas på Holiday Check under 2019 med flera artiklar och information om Småland. Allt för att nå ut till våra tyskspråkiga kunder på de plattformar där de söker efter planeringshjälp för sin semester. Tyskland är Smålands viktigaste utlandsmarknad och har stor potential att växa.

Ta kontroll över din företagsinformation
På HolidayCheck.de kan vilken besökare som helst lägga upp bilder och information om ett företag. Det innebär att felaktig information, hotellgästers egna foton och obesvarade recensioner kan finnas uppladdade utan att du känner till det.
Därför är det en väl värd investering att lägga tid på att vårda företagets anseende i denna kanal.

Besök gärna holidaycheck.de.
Nedan hittar du mer information om hur du registrerar ditt företag på Holidaycheck och tar kontroll över ditt rykte online.

  • relaterat

”Jag vill att gästerna ska veta vad Eksjö smakar”

Efter att ha deltagit i produktutvecklingsprogrammet Kurbits har Jonas Persson, VD på Eksjö Stadshotell, arbetat fram två nya paket, varav ett med fokus på att uppleva Eksjös smaker.

Gästnöjdheten ökade med hjälp av Swedish Welcome

Som ett led i att utveckla sin verksamhet och öka medvetenhet om det egna företaget deltog Bauergården i Swedish Welcome. Resultatet blev en mer engagerad och medveten personal, och en märkbart högre gästnöjdhet.

Trender på världens största resemässa

ITB-mässan i Berlin är en årlig återkommande mötes- och marknadsplats för världens alla destinationer och researrangörer. Smålands Turism fanns på plats för att presentera Småland och spana trender!