Smålandsmagasinet och karta år 2019

  • publicerad

Snart drar vi igång arbetet med 2019 års Smålandsmagasin, som även i år planeras att ges ut på tyska och engelska.

Då vi har valt att även till 2019 samarbeta med företaget Chefen & Chefen Kartguiden AB för en specifik karta (tre-språkig) vid sidan om magasinet, vill vi informera om att turistaktörer i Småland liksom tidigare år kommer erbjudas att annonsera. Vår rekommendation är att man som annonsör tänker på att kartan är trespråkig och att man med fördel kan välja att annonsera på engelska!

Kartan kommer att distribueras via annonsörer samt på turistbyråer i Småland.

Vårt val i marknadskommunikationen grundar sig i beslutet att styra in vår marknadskommunikation mot inspiration genom storytelling. Vist Sweden har gjort noggranna analyser på våra olika prioriterade marknader och i sin nya kommunikationsstrategi är storytelling, inspiration och image viktiga verktyg. Vi kommer att göra urval och i redaktionellt manér beskriva ett urval av Smålands olika företeelser och besöksmål på ett sätt som passar utlandsmarknaderna och dessutom korrelerar med Visit Swedens marknadskommunikation, allt för att nå största möjliga effekt!

Vill du annonsera i Kartguiden?
Kontakta Conny Carlsson på Conny.Carlsson@kartguiden.se
eller Kent Qvist på Kent.Qvist@kartguiden.se

Priser:
1 annonsruta (62×42 mm) 4 600:-
2 rutor 8 000:-
3 rutor 13 000:-
6 rutor 20 000:-

vill du veta mer?

  • relaterat

Nu är det läge att inspirera tyskarna inför semestern!

Tyskarna bokar vanligtvis sin sommarsemester redan i november, men till följd av pandemin väljer många att avvakta. Däremot har det nedstängda samhället och begränsade sociala kontakter bidragit till att många längtar bort och letar inspiration inför nästa resa. Nu har du chans att fånga upp dem!

Goda exempel visar (cykel)vägen framåt!

Med fokus på mountainbike anordnade vi en studieresan till Borgen Outdoor och Isaberg Mountain Resort. Här ville vi visa upp två anläggningar som kommit långt i sin utveckling och som därför kunde fungera som goda exempel.

De utländska turisterna saknades under sommaren 2020

Trots att många svenskar semestrat i Sverige under sommaren har tappet av de utländska besökarna inneburit stora förändringar för besöksnäringen.

Stark efterfrågan på sverigeresor från tyska turister

Efter en sommar med starkt begränsat utlandsresande är tyskarnas längtan efter att få resa utomlands starkare än någonsin. Både flyg- och bussbranschen har påverkats av pandemin, något som förväntas gynna Sverige framåt.

High Chaparral drog snabbt mot pandemin

Med hjälp av noga förberedelser och kreativ personal har High Chaparral lyckats hålla parken öppen sommaren 2020. Sheriff, och tillika VD, Mathias Bergendahl berättar om arbetet som krävts. De har inte vunnit kriget mot Covid-19, men de gick segrande ur vårens och sommarens många tuffa dueller.

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.