Smålandsmagasinet och karta år 2019

  • publicerad

Snart drar vi igång arbetet med 2019 års Smålandsmagasin, som även i år planeras att ges ut på tyska och engelska.

Då vi har valt att även till 2019 samarbeta med företaget Chefen & Chefen Kartguiden AB för en specifik karta (tre-språkig) vid sidan om magasinet, vill vi informera om att turistaktörer i Småland liksom tidigare år kommer erbjudas att annonsera. Vår rekommendation är att man som annonsör tänker på att kartan är trespråkig och att man med fördel kan välja att annonsera på engelska!

Kartan kommer att distribueras via annonsörer samt på turistbyråer i Småland.

Vårt val i marknadskommunikationen grundar sig i beslutet att styra in vår marknadskommunikation mot inspiration genom storytelling. Vist Sweden har gjort noggranna analyser på våra olika prioriterade marknader och i sin nya kommunikationsstrategi är storytelling, inspiration och image viktiga verktyg. Vi kommer att göra urval och i redaktionellt manér beskriva ett urval av Smålands olika företeelser och besöksmål på ett sätt som passar utlandsmarknaderna och dessutom korrelerar med Visit Swedens marknadskommunikation, allt för att nå största möjliga effekt!

Vill du annonsera i Kartguiden?
Kontakta Conny Carlsson på Conny.Carlsson@kartguiden.se
eller Kent Qvist på Kent.Qvist@kartguiden.se

Priser:
1 annonsruta (62×42 mm) 4 600:-
2 rutor 8 000:-
3 rutor 13 000:-
6 rutor 20 000:-

vill du veta mer?

  • relaterat

En tysk säsong på framfart

Efter inspirerande och givande dagar på ITB-mässan kan vi konstatera att den tyska turistens intresse för Sverige blomstrar. Trenderna håller i sig, och efterfrågan på svenska upplevelser ökar – vi seglar i medvind.

Nytänk gav lyckat resultat i sverigekampanj

Kvinna med cykel på brygga vid vatten
För årets sverigekampanj valde vi att satsa på att nå våra målgrupper på ett nytt sätt och på en ny plattform – nämligen TikTok. Att vara första region i Sverige att satsa på en strategi på TikTok visade sig vara ett bra beslut!

Här är de nominerade till Årets Turismpris 2022!

Äntligen får vi presentera kandidaterna till Årets Turismpris 2022. Stort grattis till de tre finalisterna som alla har gjort avtryck och bidragit till att utveckla besöksnäringen i Jönköpings län.

Grännas polkagrisar och unik cykelupplevelse lyfts i kampanj på TripAdvisor

Nu pågår en Sverigekampanj på Tripadvisor - en av världens största reseplattformar. I samverkan med Visit Sweden och andra regioner presenterar vi Sveriges utbud inom natur, mat, kultur och design för utländska turister. Från vårt län lyfter vi Grännas kända polkagrisar och Cykla i Filmlandskapet.

Utveckla naturnära måltidsupplevelser

matlagning i naturen
Intresset för och längtan efter vacker och unik natur, hållbarhet samt naturlig, hälsosam mat och dryck, tycks stadigt öka. Resenärer söker efter naturnära måltidsupplevelser och i Visit Swedens en timmes långa föreläsning får du inspiration för att möta deras efterfrågan.

Småland matchar tyskarnas resedröm även efter pandemin

Branschens trender är entydiga: tyskarna längtar efter att få resa men förväntar sig större flexibilitet, trygghet och säkerhet än tidigare. Det framgick på ITB, världens största fack- och konsumentmässa för turism, som i år var helt digital.