Smålandsmagasinet och karta år 2019

  • publicerad

Snart drar vi igång arbetet med 2019 års Smålandsmagasin, som även i år planeras att ges ut på tyska och engelska.

Då vi har valt att även till 2019 samarbeta med företaget Chefen & Chefen Kartguiden AB för en specifik karta (tre-språkig) vid sidan om magasinet, vill vi informera om att turistaktörer i Småland liksom tidigare år kommer erbjudas att annonsera. Vår rekommendation är att man som annonsör tänker på att kartan är trespråkig och att man med fördel kan välja att annonsera på engelska!

Kartan kommer att distribueras via annonsörer samt på turistbyråer i Småland.

Vårt val i marknadskommunikationen grundar sig i beslutet att styra in vår marknadskommunikation mot inspiration genom storytelling. Vist Sweden har gjort noggranna analyser på våra olika prioriterade marknader och i sin nya kommunikationsstrategi är storytelling, inspiration och image viktiga verktyg. Vi kommer att göra urval och i redaktionellt manér beskriva ett urval av Smålands olika företeelser och besöksmål på ett sätt som passar utlandsmarknaderna och dessutom korrelerar med Visit Swedens marknadskommunikation, allt för att nå största möjliga effekt!

Vill du annonsera i Kartguiden?
Kontakta Conny Carlsson på Conny.Carlsson@kartguiden.se
eller Kent Qvist på Kent.Qvist@kartguiden.se

Priser:
1 annonsruta (62×42 mm) 4 600:-
2 rutor 8 000:-
3 rutor 13 000:-
6 rutor 20 000:-

vill du veta mer?

  • relaterat

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.

Anpassa verksamheten för att minska smittspridning

När reserestriktionerna släpper är det viktigt att vi anpassat våra verksamheter så att gästerna kan känna sig trygga med att besöka oss. Här hittar du råd på åtgärder för att minska smittspridning.

Inspireras av goda exempel i coronatider

På den här sidan vill vi lyfta kommunikationsexempel som besöksnäringsföretag har gjort för att hantera den tuffa situationen kring Corona. Och även bra initiativ för att stötta.

Så hanterar du som företagare situationen kring det nya coronaviruset

Här hittar du som företagare inom besöksnäringen information om hur du kan hantera den rådande situationen kring det nya coronaviruset (Covid-19).

Stor uppslutning på inspirationsdagen ”Småland - en cykelvänlig destination"

Den 9:e mars arrangerade vi på Smålands Turism en inspirationsdag kring cykling. Med över 80 deltagare var det fullt hus på Bauergården i Bunn, vilket är ett tydligt tecken på det stora intresse som finns kring cykelturism i Jönköpings län.

Se till att ditt boende är uppdaterat på HolidayCheck!

Just nu pågår en kampanj för Småland på den tyskspråkiga reseportalen HolidayCheck. Därför är det en bra idé att ha koll på hur sitt hotell eller boende presenteras på sidan.