Storsatsning på måltidsupplevelser

  • publicerad

Potentialen är mycket stor för företagen i vår region när de väljer att utveckla nya måltidsupplevelser, eftersom efterfrågan är så enormt stark.

En del satsningar är redan igång, som utbildningen i Affärsutveckling i besöksnäringen där merparten deltagare är måltidsföretag och de intressanta matdagarna Tomorrow's Food Travel i Göteborg.

Inom kort startar vi även utbildningen Produktutveckling för internationella besökare av måltidsupplevelser, läs mer i dokumentet nedan.

mat
Stor potential för företag som väljer att utveckla nya måltidsupplevelser
  • relaterat

Se till att ditt boende är uppdaterat på HolidayCheck!

Just nu pågår en kampanj för Småland på den tyskspråkiga reseportalen HolidayCheck. Därför är det en bra idé att ha koll på hur sitt hotell eller boende presenteras på sidan.

Här är de nominerade till Årets Turismpris 2020!

Samtliga nominerade till Årets Turismpris har visat på föredömliga insatser för att utveckla besöksnäringen i Jönköpings län.

Nya trender på den globala online-marknaden

Röststyrning och progressiva webbappar, det är något man bör ha koll på menade Oliver Geldner Revenue Management och Distribution Expert på Taktikon, när han på Smålandsdagen talade om vilka globala trender som påverkar resebranschen.

Så lyckas du i sociala medier

Sociala medier har funnits en tid nu och de flesta har en Facebooksida och några kanske även jobbar med Instagram. Men hur kan sociala medier skapa affärsnytta? Om det pratade Chrille Peterson, digital strateg och affärsutvecklare, på Smålandsdagen.

Närvaro viktigast under kundens digitala resa

Att vara digitalt närvarande och bokningsbar är grunden för att lyckas, det var ett tydligt budskap när Charlotta Barnden Uddén, Head of Partner Insight på Visit Sweden föreläste på Smålandsdagen.

Destinationens digitala roll

Chrille Petersson liknade den digitala kundresan vid en serpentinväg i Alperna under sin föreläsning på Smålandsdagen, snirklande, brant och med tvära svängar. Han skickade med några tips på vägen hur man som destination på bästa sätt möter kunden under resans gång.