Småland hjälper dig att synas online!

  • publicerad

Nu har vi möjlighet att erbjuda ditt företag hjälp att synas online – helt kostnadsfritt! Träffa våra digitala coacher som tar fram en plan efter just ditt företags utmaningar.

Har du funderat på hur dina besökare hittar till ditt företag? Och vad det är som får dem att boka en övernattning, en upplevelse eller ett bord för kvällens middag?
När besökaren kan se dina öppettider och kontaktuppgifter på Google, hitta till din webbsida, inspireras av bilder i sociala medier och läsa tidigare besökares omdömen på exempelvis TripAdvisor känner besökaren sig tryggare att genomföra en bokning. Och när hela Smålands utbud är tillgängligt online kan besökaren planera både inför och under resan, vilket gör att vi tillsammans blir en mer attraktiv plats att besöka.

Få hjälp av en digital coach
Varje företag får 6 timmar med en coach från MetaGruppen som är experter på att hjälpa företag att öka sin digitala närvaro. Först gör coachen en analys av ditt företags nuläget för att sedan ta fram en mediaplan. Analysen går igenom hur företaget syns online med exempelvis webbsidan, SEO, sociala medier, annonseringar, sökord, marknadskommunikation, konkurrenter etc. Efter det bokar ni ett coachsamtal där du själv väljer om du vill träffa coachen digitalt eller på plats hos ditt företag.

Coachsamtalet baseras på analysen samt vilken förmåga och mål du har med företagets verksamhet framåt. Efter det tar MetaGruppen fram en handlingsplan med mål och riktlinjer som coachen presenterar för företaget. Handlingsplanen följs upp för att hjälpa och eventuellt justeras för att ditt företag ska uppnå den bästa digitala närvaron.

Erbjudande för dig i Småland
Vi har möjlighet att hjälpa 100 företag som arbetar inom besöksnäringen i Småland. Det kan exempelvis vara hotell, bed and breakfast, aktivitetsföretag, restaurang, café, konferensanläggning, event och konsertarrangör, hembygdsgård, gårdsbutik eller museum.

Anmäl dig här!

Klicka på länken ovan och fyll i dina uppgifter. Då det finns ett begränsat antal platser hör vi av oss med bekräftelse när ditt företag blivit antaget.

Erbjudandet gäller besöksnäringsföretag i hela Småland och är ett samarbete mellan Smålands Turism, Destination Småland och Region Kalmar län. Med stöttning från EU och Tillväxtverket.

två kvinnor pekar på en karta på en mobiltelefon
Se till att ditt företag finns med på Google maps när besökaren letar boende eller aktiviteter inför nästa resa.

vill du veta mer?

  • relaterat

Skicka in din nominering till Årets Turismpris

Trakt forest hotel tar emot pris på scen 2023
Varje år delar vi på Smålands Turism ut Årets Turismpris till företag, organisationer eller föreningar som har gjort avtryck och bidragit till att utveckla besöksnäringen i Jönköpings län. Var med och nominera ett företag inom besöksnäringen som du tycker förtjänar årets pris!

Småland syns i Europeisk media

Ett journalistbesök på Grafitgrå i Kaxholmen. Journalisten fotar ägaren med en växt framför butiken, snö runtomkring dem.
Förra året välkomnade vi drygt 40 journalister och influencers, där majoriteten kom från Tyskland. De nederländska pressutskicken samt en pressresa med fokus familj var några av höjdpunkterna.

200 deltagare på Smålandsdagen 2023!

Erik Modig som står på scenen och föreläser om hur du når ut till nya och befinliga kunder. Publik runtomkring, slides bakom honom, bollformade lampor som hänger över publiken.
Föreläsningar om trender, marknadsföring och AI, mingel med företag inom besöksnäringen och show med Prussiluskan och poliserna Kling och Klang. En fantastisk dag för besöksnäringen i Småland helt enkelt!

Jönköpings län lockar allt fler utländska besökare

Tysk turist som sitter i en vagn tillsammans med andra turister och fotar älgar på Skullaryds Älgpark.
Trots regn och rusk kom turisterna till Jönköpings län. Nästan hälften av sommarens totala gästnätter spenderades under juli, men under augusti sjönk det rejält. Det största tappet under sommaren var de svenska turisterna, framför allt de som övernattar på camping.

En spirande sommar för Rosenlunds rosarium och herrgård

Rosenlunds herrgård, baksidan
Tillsammans med Destination Jönköping är vi med och utvecklar platsen Rosenlunds rosarium och herrgård. Denna sommar var den första där det erbjöds fasta guidade vandringar samt en mängd nya aktiviteter och evenemang.

Regional besöksnäringsstrategi för Jönköpings län 2023-2030

Två personer som cyklar uppför Huskvarnaberget i soldnedgång.
För att stärka besöksnäringen och lägga en gemensam grund för hållbar platsutveckling och innovation inom näringen, har Region Jönköpings län tillsammans med Smålands Turism tagit fram länets första regionala besöksnäringsstrategi i nära samverkan med länets kommuner och aktörer från besöksnäringen.