Välkomna till Smålands Turisms nya identitet!

  • publicerad

Vi fortsätter framåt och utvecklar nu vår egna identitet

Smålands Turism har expanderat de senaste åren och är nu stadigt förankrat i två verksamhetsdelar; affärsutveckling av besöksnäringen och internationell kommunikation. Kärnan i vår verksamhet är att vi vill möjliggöra besöksnäringens tillväxt och vår nya vision är att vi vill att besöksnäringen ska vara regionens största framgångsfaktor.

Vår nya identitet
Som ett led i att förklara vår roll och de förändringar som skett de senaste åren, har vi skapat en ny identitet med ny logotyp, nya färger och ett nytt formspråk. Den nya logotypen, som vi uppdaterade under sommaren, speglar formen av vår region och strecken och tomrummen symboliserar våra kommuner. Den nya logotypen är med andra ord vi alla i Jönköpings län. Med färgbytet från rött till grönt vill vi också särskilja från varumärket Småland. Varumärket är en oerhört viktig del av vår verksamhet men det är inte allt vi gör. Med tiden kommer vi även att fortsätta utveckla Smålands Turisms webbsida, samt den grafiska profilen i nyhetsbrev och våra konton i sociala medier.

Hur når vi dig bäst?
Vår digitala kommunikatör Hanna Jarl, som från och med augusti är tillbaka från sin föräldraledighet, kommer under hösten att se över hur vi kommunicerar med våra målgrupper och i vilka kanaler.
Kontakta gärna Hanna och lämna feedback på hur vi bäst når dig. Vilka behov av kunskap från oss har du och i vilken form önskar du den? Scrollar du igenom flöden i sociala medier, lusläser nyhetsbrev på mailen, eller är det det personliga mötet som ger dig mest?

Din input är viktig för oss!

vill du veta mer?

  • relaterat

En tysk säsong på framfart

Efter inspirerande och givande dagar på ITB-mässan kan vi konstatera att den tyska turistens intresse för Sverige blomstrar. Trenderna håller i sig, och efterfrågan på svenska upplevelser ökar – vi seglar i medvind.

Nytänk gav lyckat resultat i sverigekampanj

Kvinna med cykel på brygga vid vatten
För årets sverigekampanj valde vi att satsa på att nå våra målgrupper på ett nytt sätt och på en ny plattform – nämligen TikTok. Att vara första region i Sverige att satsa på en strategi på TikTok visade sig vara ett bra beslut!

Här är de nominerade till Årets Turismpris 2022!

Äntligen får vi presentera kandidaterna till Årets Turismpris 2022. Stort grattis till de tre finalisterna som alla har gjort avtryck och bidragit till att utveckla besöksnäringen i Jönköpings län.

Grännas polkagrisar och unik cykelupplevelse lyfts i kampanj på TripAdvisor

Nu pågår en Sverigekampanj på Tripadvisor - en av världens största reseplattformar. I samverkan med Visit Sweden och andra regioner presenterar vi Sveriges utbud inom natur, mat, kultur och design för utländska turister. Från vårt län lyfter vi Grännas kända polkagrisar och Cykla i Filmlandskapet.

Utveckla naturnära måltidsupplevelser

matlagning i naturen
Intresset för och längtan efter vacker och unik natur, hållbarhet samt naturlig, hälsosam mat och dryck, tycks stadigt öka. Resenärer söker efter naturnära måltidsupplevelser och i Visit Swedens en timmes långa föreläsning får du inspiration för att möta deras efterfrågan.

Småland matchar tyskarnas resedröm även efter pandemin

Branschens trender är entydiga: tyskarna längtar efter att få resa men förväntar sig större flexibilitet, trygghet och säkerhet än tidigare. Det framgick på ITB, världens största fack- och konsumentmässa för turism, som i år var helt digital.