Välkomna till Smålands Turisms nya identitet!

  • publicerad

Vi fortsätter framåt och utvecklar nu vår egna identitet

Smålands Turism har expanderat de senaste åren och är nu stadigt förankrat i två verksamhetsdelar; affärsutveckling av besöksnäringen och internationell kommunikation. Kärnan i vår verksamhet är att vi vill möjliggöra besöksnäringens tillväxt och vår nya vision är att vi vill att besöksnäringen ska vara regionens största framgångsfaktor.

Vår nya identitet
Som ett led i att förklara vår roll och de förändringar som skett de senaste åren, har vi skapat en ny identitet med ny logotyp, nya färger och ett nytt formspråk. Den nya logotypen, som vi uppdaterade under sommaren, speglar formen av vår region och strecken och tomrummen symboliserar våra kommuner. Den nya logotypen är med andra ord vi alla i Jönköpings län. Med färgbytet från rött till grönt vill vi också särskilja från varumärket Småland. Varumärket är en oerhört viktig del av vår verksamhet men det är inte allt vi gör. Med tiden kommer vi även att fortsätta utveckla Smålands Turisms webbsida, samt den grafiska profilen i nyhetsbrev och våra konton i sociala medier.

Hur når vi dig bäst?
Vår digitala kommunikatör Hanna Jarl, som från och med augusti är tillbaka från sin föräldraledighet, kommer under hösten att se över hur vi kommunicerar med våra målgrupper och i vilka kanaler.
Kontakta gärna Hanna och lämna feedback på hur vi bäst når dig. Vilka behov av kunskap från oss har du och i vilken form önskar du den? Scrollar du igenom flöden i sociala medier, lusläser nyhetsbrev på mailen, eller är det det personliga mötet som ger dig mest?

Din input är viktig för oss!

vill du veta mer?

  • relaterat

De utländska turisterna saknades under sommaren 2020

Trots att många svenskar semestrat i Sverige under sommaren har tappet av de utländska besökarna inneburit stora förändringar för besöksnäringen.

Stark efterfrågan på sverigeresor från tyska turister

Efter en sommar med starkt begränsat utlandsresande är tyskarnas längtan efter att få resa utomlands starkare än någonsin. Både flyg- och bussbranschen har påverkats av pandemin, något som förväntas gynna Sverige framåt.

High Chaparral drog snabbt mot pandemin

Med hjälp av noga förberedelser och kreativ personal har High Chaparral lyckats hålla parken öppen sommaren 2020. Sheriff, och tillika VD, Mathias Bergendahl berättar om arbetet som krävts. De har inte vunnit kriget mot Covid-19, men de gick segrande ur vårens och sommarens många tuffa dueller.

Svensk Handel lanserar "Välkommen in! Din handling gör skillnad"

Svensk Handel lanserar ”Välkommen in! Din handling gör skillnad” – en kampanj med syfte att bidra till en trygg och framtidssäkrad handel. Kampanjen tar upp vilket ansvar handeln tar och vad handlare kan göra för att förebygga smittspridning. Målet är att anställda och kunder ska känna sig trygga.

Anpassa verksamheten för att minska smittspridning

När reserestriktionerna släpper är det viktigt att vi anpassat våra verksamheter så att gästerna kan känna sig trygga med att besöka oss. Här hittar du råd på åtgärder för att minska smittspridning.

Inspireras av goda exempel i coronatider

På den här sidan vill vi lyfta kommunikationsexempel som besöksnäringsföretag har gjort för att hantera den tuffa situationen kring Corona. Och även bra initiativ för att stötta.