Välkomna till Smålands Turisms nya identitet!

  • publicerad

Vi fortsätter framåt och utvecklar nu vår egna identitet

Smålands Turism har expanderat de senaste åren och är nu stadigt förankrat i två verksamhetsdelar; affärsutveckling av besöksnäringen och internationell kommunikation. Kärnan i vår verksamhet är att vi vill möjliggöra besöksnäringens tillväxt och vår nya vision är att vi vill att besöksnäringen ska vara regionens största framgångsfaktor.

Vår nya identitet
Som ett led i att förklara vår roll och de förändringar som skett de senaste åren, har vi skapat en ny identitet med ny logotyp, nya färger och ett nytt formspråk. Den nya logotypen, som vi uppdaterade under sommaren, speglar formen av vår region och strecken och tomrummen symboliserar våra kommuner. Den nya logotypen är med andra ord vi alla i Jönköpings län. Med färgbytet från rött till grönt vill vi också särskilja från varumärket Småland. Varumärket är en oerhört viktig del av vår verksamhet men det är inte allt vi gör. Med tiden kommer vi även att fortsätta utveckla Smålands Turisms webbsida, samt den grafiska profilen i nyhetsbrev och våra konton i sociala medier.

Hur når vi dig bäst?
Vår digitala kommunikatör Hanna Jarl, som från och med augusti är tillbaka från sin föräldraledighet, kommer under hösten att se över hur vi kommunicerar med våra målgrupper och i vilka kanaler.
Kontakta gärna Hanna och lämna feedback på hur vi bäst når dig. Vilka behov av kunskap från oss har du och i vilken form önskar du den? Scrollar du igenom flöden i sociala medier, lusläser nyhetsbrev på mailen, eller är det det personliga mötet som ger dig mest?

Din input är viktig för oss!

vill du veta mer?

  • relaterat

Ytterligare satsning på hållbar cykelturism

Tillväxtverket har beviljat Smålands Turisms stöd för projektet ”Hållbar cykelturism” vilket innebär att vi fortsätter att utveckla cykelturismen under 2020!

Nya trender på den globala online-marknaden

Röststyrning och progressiva webbappar, det är något man bör ha koll på menade Oliver Geldner Revenue Management och Distribution Expert på Taktikon, när han på Smålandsdagen talade om vilka globala trender som påverkar resebranschen.

Så lyckas du i sociala medier

Sociala medier har funnits en tid nu och de flesta har en Facebooksida och några kanske även jobbar med Instagram. Men hur kan sociala medier skapa affärsnytta? Om det pratade Chrille Peterson, digital strateg och affärsutvecklare, på Smålandsdagen.

Närvaro viktigast under kundens digitala resa

Att vara digitalt närvarande och bokningsbar är grunden för att lyckas, det var ett tydligt budskap när Charlotta Barnden Uddén, Head of Partner Insight på Visit Sweden föreläste på Smålandsdagen.

Destinationens digitala roll

Chrille Petersson liknade den digitala kundresan vid en serpentinväg i Alperna under sin föreläsning på Smålandsdagen, snirklande, brant och med tvära svängar. Han skickade med några tips på vägen hur man som destination på bästa sätt möter kunden under resans gång.

Årets Power BI-rapporter har anlänt

Hur utvecklas gästnätterna i Jönköpings län? Här finns svaren på dina frågor.