Bidra till att förbättra Visit Swedens kunskapsspridning - deltagare sökes!

  • publicerad

Visit Sweden söker deltagare till en användarundersökning av en av deras hemsidor, riktad mot näringen inom måltidsturism.

Visit Sweden är Sveriges marknadsföringsbolag som arbetar med att öka omvärldens lust till Sverige. Genom att skapa kommunikation mot omvärlden och stötta regionala turismorganisationer och företag i Sverige arbetar man för att nå ut till utländska besökare.

Deltagare sökes
Visit Sweden söker nu deltagare till en användarundersökning av en hemsida riktad mot näringen inom måltidsturism. Genom att delta bidrar du med värdefull input som hjälper Visit Sweden att dela kunskaper om internationella målgrupper, trender och mycket mer med dig och resten av den svenska besöksnäringen.

Deltagandet tar ca en timme och sker antingen på plats i Stockholm eller på distans via nätet. Under ditt pass får du genomföra några uppgifter på hemsidan för att se hur du interagerar med den och var det finns trösklar eller otydligheter. Testet avrundas med några frågor om din upplevelse.

Som tack för ditt deltagande får du av Visit Sweden två biobiljetter samt två biljetter till Matnatten i Malmö den 16 oktober inför årets Tomorrow's Food Travel-konferens. Läs mer om konferensen och Matnatten här:bit.ly/2TplN5u

Intresserad?
Fyll då gärna i anmälningsformuläret senast den 19 augusti: forms.gle/Y25Spj1G28a4Z7F8A
Därefter gör Visit Sweden ett urval för att få en grupp som representerar olika delar av näringen samt olika demografiska grupper.

Tack på förhand!

Baka kanelbullar
Foto: Tina Stafrén/imagebank.sweden.se
  • relaterat

Anneli Ubeda är vår nya projektkoordinator

Anneli kommer att jobba som projektkoordinator inom projektet ” Ett innovativt, diversifierat och hållbart besöksnäringsliv i Norra Småland”.

Småland syns på en av Tysklands största digitala reseplattformar

Nytt samarbete för att locka de tyska turisterna att besöka Småland.

Christina Moths är tillbaka på Smålands Turism

Christina kommer främst att arbeta med researrangörer (Travel Trade) på flera marknader, samt med speciellt riktad marknadsbearbetning på de tysktalande och holländska marknaderna.

Småland inspirerar tyska tv-tittare

Häromveckan gjorde det välkända tyska tv-programmet Ostseereport, med programledaren Alexandra Bauer, flera nedslag på småländska besöksmål. Nu är vi spända på att se effekten av smålandsbilderna när programmets dryga miljon tittare börjar planera sin semester 2021.

Hjälp länets mötesindustri - sprid vår enkät!

Pandemin har drabbat besöksnäringen hårt. Mars till juni tappade Jönköpings län ca 1 miljard kronor i intäkter från utländska besökare och mötesanläggningar gapar nu tomma. Du kan hjälpa Smålands Turism att ta fram fakta till mötesindustrin.

Sök företagsstöd för att utveckla ditt företag

Nu kan du som företagare inom besöksnäringen i Jönköpings län ansöka om ekonomiskt stöd för att utveckla din verksamhet.