Att vara digitalt närvarande och bokningsbar är grunden för att lyckas, det var ett tydligt budskap när Charlotta Barnden Uddén, Head of Partner Insight på Visit Sweden föreläste på Smålandsdagen.
Mer än varannan resenär bokar sin resa online. Men innan dess har långt fler, runt 80 % redan påbörjat den digitala resan, genom att söka information, se bilder och undersöka vad andra tycker. Att vara närvarande under hela den digitala resan är nyckeln till att locka resenärerna.
Det finns mycket att hämta genom att ha en digital närvaro och ge resenären den information den eftersöker. Undersökningar visar att 25 miljoner tyskar och nästan 9 miljoner engelsmän vill besöka Sverige och då är det viktigt att redan i första fasen fånga deras intressen.
På Visit Swedens hemsida finns ”Sant eller falskt? – En frågestund om den globala resenären!
Testa den här! corporate.visitsweden.com/test-digitala-resenaren
Se mer av rapporterna och annat material Visit Swedens kunskapsbank: corporate.visitsweden.com